Tuesday 24 August 2010

Snovi o jeseni


Moja omiljena uspomena...ja sa rancem na leđima, vraćam se iz škole putem okruženim kotrljajućim brdima i vinogradima koji mirišu na prezrelo grožđe. Ispred mene posuti plodovi oraha, skupljam, lomim ih i jedem njihovu mekanu i još uvek belu unutrašnjost. Sunce ne peče više, miluje me nežno po licu i osvežava me svež povetarac koji nosi mirise trulih šljiva, vinogradarskih, ušećerenih breskava,tek iscepanih drvceta za potpalu, vazduh je zadimljen od pečenih paprika. Miriše slatko vino i voće spremno za rakiju. Igraju senke, krošnje propuštaju svetlost bojeći sve u zlato... Bogatstvo jesenih darova, medna polja, zlatasti plašt koji se prostire u nedogled, izobilje boja, gozba ukusa, darežljivost aroma, jesenji, čulni bal. Kod kuće bih, već slatke perle grožđa umakala u med,grickala orahe kojima sam napunila džepove, slušala komšijske pse i sanjala o budućnosti. Ko bi rekao da ću, kada dođe ta budućnost, da sanjam o prošlim jesenima na selu?
Nesumljivo je jesen moje omiljeno godišnje doba. To je vreme iščekivanja novih događaja, vreme novog početka: nova školska godina, nove ljubavi, sezona svadbi i ostalih slavlja, slatki nagoveštaj nastupajućih praznika i slava. Jesen je vreme kada pravim planove i kada ulažem moju, preko leta obnovljenu energiju, u njihovo ostvarivanje. Čekaju me domaći zadaci ( krećemo u prvi razred), škola šivenja (ako nađem vremena), pisanje knjige... Volim jesen i radujem se stvarima koje su me nedostajale tokom leta:

~ sveža jutra, igranje jesenje svetlosti i senka, trčkaranje po ulici punoj opadalog lišća do Elenine školice, vruć hleb i sveže pecivo, kuća umirisana kremastim puterom i džemom od jagoda.
~ kišovito popodne, topli kakao sa mrvicama dvopeka koje plivaju po njemu, koncert kišnih kapljica na prozoru, vetar sa mora koji se poigrava sa drvećem i žardinjerama.
~ okrnjena činija puna utešne supice ispred televizora.
~ poezija, setna muzika i knjige Jane Austen.
~ večeri filmova koji su se davali preko leta.
~ šetnje pored burnog mora na pustim plažama.
~ nedeljna prepodneva u toplim pidžamama.

Jedva čekam jesen, a kada dođe, krenuću da sanjam o zimi...

5 comments:

  1. Miris pečenih paprika..miris iscepkanih drvceta za potpalu...je asocijacija za moje divno detinstvo...škola..Deliski Vis..ljubavi...razočarenja...sreća..seta....Dora....želim da prvu knjigu koju izdaš imam u svojoj biblioteci..savršeno pišeš i tako budiš u meni sećanja..HVALA TI NA TOME.

    ReplyDelete
  2. Hvala TEBI, Sladjo, divna si.....

    ReplyDelete
  3. Predivno predobro ma kapa dole!
    Kad izdas prvu knjigu molim 🙏 za obaveštenje da kupim istu!

    ReplyDelete
  4. Predivno predobro ma kapa dole!
    Kad izdas prvu knjigu molim 🙏 za obaveštenje da kupim istu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, Nataša, e u pravi čas stigle tvoje divne reči hvale!

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails