Thursday 19 April 2012

Moć projekta


Sećate se vremena kada je reč "projekat" bila jako popularna među tadašnjim folk-zvezdama? Mislim da se ta reč počela masivno koristiti tamo negde devedesetih kada su te iste "zvezde" dostizale vrhunac svoje slave. Ceca, Meca, Jeca i ostale životinjice su najavljivale svoje nove "projekte" i time se silno dičile. Ja i moja mama smo se uvek sa podsmehom zezale na njihov račun (kako odoleti?) i često interno zbijale šale tipa: "koji nam je današnji projekat?". To je moglo da bude bilo šta: sve od kuvanja kafe, kuvanja džema, šivenja novih zavesa, odlazak na buvljak do farbanja kuhinje u žuto.
Zezali se mi ili ne, projekti su bitni i veoma moćni. Kako? Lično, kada sam down, neraspložena i kada mi život krene da liči na žabokrečinu, vreme je za neki novi plan, nešto što će me pokrenuti, nešto na čemu ću raditi i čemu ću se radovati. Život dobije novi smisao. Ideja o "novom projektu" deluje kao infuzija za telo i duh koji su se umorili od rutine. Moji trenutni "projekat" (ne mogu da izgovorim ovu reč, a da se ne nasmejem) je završiti selidbu i urediti novi dom i osvežiti ga, sa što manje (minimalno) utrošenog novca, naravno. E, to će biti (ne)moguća misija. Nema veze, bitan je pokušaj, bitno je da me to pokreće, pruža nadu, izvlači iz zimske uspavanosti i blage prolećne melanholije.
Moć "novog projekta" je velika, ako dobro razmislite. Čini čuda za ljudsku psihologiju, naročito za žene. Šta sve može da bude jedan projekat?

  • možda iščitavanje svetskih literarnih klasika.
  • ili učenje novog jezika.
  • možda skidanje par kilograma.
  • učenje vožnje.
  • krečenje stana.
  • ili savladavanje osnovnih tehnika kuvanja?

Bilo šta! Šta god vas čini da osetite uzbuđenje začinjeno nervozom, nešto na čiju pomisao osetite blago štrecanje u predelu stomaka, nešto što znate da će vas usrećiti, ispuniti, učiniti vašu sredinu lepšom, vas sposobnijim i bogatijim.
Projekti su super! I ne morate biti folk-pevačica da biste ih imali!

1 comment:

  1. moj projekat za danas je pomfrit za ručak ;)) kao i čitanje knjige koju sam jako želela, pa najzad kupila..uživaj u svom projektu..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails