Wednesday 25 April 2012

"Živi na suncu, plivaj u moru, ispijaj taj divlji vazduh..."

Rekao je Ralf Valdo Emerson. Čovek zna o čemu priča. Jednom rečenicom je opisao pravu mladalačku radost života, onu koju nosimo u srcu bez obzira na godine. Ove reči odišu letnjim optimizmom, ekstazom, to je misao natopljena suncem, zaljubljenošću, to je pravi poziv na uživanje koji je proistekao iz čistog oduševljenja...životom. Danas sam provela popodne na plaži, pod suncem. Nozdrve su mi se punile slanim mirisom talasa, muzika je tiho svirala, lepi ljudi su se opušteno, sa uprtim pogledom ka moru predavali sunčevim zracima.
Oni hrabri (ili možda ludi) su se brčkali, pokazivali svoj celulit (šta? a, ti ga kao nemaš,m?), sunčali se, igrali tenis na plaži, a mi manje hrabri (i tamo neki u zimskim jaknama) smo pili kafu, gledali u prostranstvo koje se pružalo do ostrva preko puta i neodobravajući vrteli glavom, dok smo im ustvari tajno zavideli. Lice mi još uvek gori od sunca, sva sam se raspegavila, koža me pomalo pecka, ma, trenutno sam u apsolutnoj nirvani, a možda sam ipak trebala da iskopam kupaći (makar gornji deo) i budem hrabra. Ja to tako, da vam malo udaram zazubice, a najviše vam pišem sve ovo zbog toga što volim da podelim moju oduševljenje, sreću, trenutno zadovoljstvo sa vama. Nekako se nadam da su ta osećanja zarazna, da mogu da vas preplave kao talas, da vas osveže i inspirišu. Neka me "drži" ovaj osećaj makar do sutra i neka uspem da vam prenesem malo od ovog nagoveštaja leta. Čak i ovaj, jedan dan na moru mi je napunio baterije, odmorio, opustio, mnogo više od popodnevne dremke.  Veliko plavo mi je "ispred nosa", a ne sećam se kada sam poslednji put ovako uživala. A, tako mi je to trebalo... kome ne bi?

Tragično je što sebi ne pružamo više trenutaka apsolutnog prepuštanja onome što nam prija i što nas usrećuje. Drago mi je što sam sebi dala malo oduška, smirila nerve i pošteno se nauživala. Moram to češće da praktikujem.Bilo bi lepo kada bi svima nama uživancija bila navika, ona koje se nećemo moći lako rešiti. Nadam se da će većina vas letos imati prilike da se brčka, sunča i uživa na raznim peščanim obalama gledajući beskrajno plavetnilo i ispijajući nešto ledeno i slatko. Od srca to svima vama želim. A, do tada- sanjajte veličanstveno plavo i nešto žuto sa egzotičnim imenom, servirano uz kišobrančić, cevčicu i muziku na nekom nepoznatom, zavodljivom jeziku...

2 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails