Monday 4 June 2012

Recept za kolač zbog koga će vas obožavati

Vama koji čitate moj blog je sigurno do sada već jasno kao dan da sam najsrećnija žena dok "stvaram" u kuhinji. Ja volim da kažem da je kuvanje "kreiranje", jer time želim da naglasim da je ova obaveza mnogo kreativnija i ličnija od drugih.
Neću da razglabam, već prelazim odmah na stvar: daću vam recept za kolač u kome su se ljudi,a vala i deca bukvalno davili. Inače, ja najviše volim, kako ih ja zovem, "hlebaste" kolače, one koji nisu previše slatki, niti punjeni filovima, ali koji moraju da budu pomalo neobični. Moj omiljeni kolač takve vrste je Kolač od maslinovog ulja i ruzmarina sa čokoladom. Božanstven je, iako se čini da se ovi sastojci međusobno ne slažu. Verujte mi, nema ničeg lepšeg na celom svetu. Mada, slažem se da je sve stvar ukusa.

Ovako. Prošle nedelje su mi ostale neke banane na kuhinjskom pultu. Sećam se da je moja mama često pravila Banana bread ("hleb od banana") kada god bi u kući imala prezrele banane. Moje drugarice su obožavale taj kolač, a sećam se da su mi na jednoj proslavi Nove godine svi tražili recept za mamin bananasti kolač. I tako, da se vratim u sadašnjost, reših da isprobam Limunasti kolač od banana sa maslinovim uljem. Svi koji su ga probali su bili oduševljeni, čak i osobe koje se mršte na samu ideja slatkiša i kolača. Ako vam kažem da ga je čak i naš prijatelj Takis koji je veoma težak kada je hrana u pitanju, smazao u slast, nećete mi verovati. Jela su ga i moja deca, koja uglavnom što se tiče kolača vole jednostavne ukuse, ništa neobično ili limunkasto. Ovaj ostavlja bez reči sve one koji ga probaju.


Limunasti kolač od banana sa maslinovim uljem

Za kolač je potrebno:

125 g belog brašna
140 g integralnog brašna (potrudite se i kupite ga ako ga nemate, zaista vredi)
125 g tamnog muskovado ili tamno smeđeg šećera (postoje svetli i tamni smeđi šećer koji sadrži više melase, vredi kupiti ga, ukus je neponovljiv, verujte mi)
3\4 kašičice sode bikarbone
1\2 kašičice soli
115 g grubo seckane čokolade za kuvanje (potrudite se da tu i tamo zaluta i po koje krupnije parče čokolade)
80 ml ekstra devičanskog maslinovog ulja (ja sam upotrebila pola maslinovog i pola biljnog, suncokretovog ulja, piroćanska krv je to, nema zezanja)
oko 3 veoma zrele ispasirane banane (veoma zrela banana ima prošaranu koru sa mnogo crnih tačkica, a još zrelija ima skoro crnu koru, neka vas to ne plaši, to je zapravo poželjno, jer su banane onda veoma slatke)
2 jaja blago umućena
60 ml punomasnog jogurta ili kiselog mleka
1 kašičica rendane kore od limuna
vanila
 Za glazuru:

85 g tamnog muskovado ili tamnog smeđeg šećera
55 g šećera u prahu
4 kašika sveže ceđenog soka od limuna

Postupak:
  Zagrejte rernu na 180 stepeni C. Podmažite i pobrašnite manji kalup za kuglof ili pravougaoni kalup za hleb dimenzija 23 x 13 cm.
U velikoj posudi pomešajte brašna, šećer, sodu bikarbonu i so. Dodajte komadiće čokolade i promešajte. U posednoj činiji pomešajte ulje, jaja, pasiranu bananu, jogurt, rendanu koru od limuna i vanilu. Sipajte tečnu smesu u suvi deo i dobro promešajte.  Sipajte u pripremljen kalup i peće oko 50 minuta. Treba da dobije lepu, braonkastu boju. Izvadite iz rerne, ostavite ga 10 minuta da se prohladi, izvadite ga iz kalupa i staviti na rešetku da se potpuno ohladi.
Dok se kolač hladi, pripremite glazuru. U činiji, mešajte kašikom šećere i sok od limuna dok ne dobijete glatku tečnost. Trebaće vam za to nekoliko dobrih minuta. Čim se kolač potpuno ohladi prelijte ga ravnomerno glazurom.
Služite i slušajte uzdahe i reči obožavanja.
Prijatno!

(recept i prva slika uzeti sa 101cookbooks, druga slika sa The Icelandic Amateur Chef)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails