Thursday 23 January 2014

Dan 26. Vreme (30 dana zahvalnosti)





Klima na Peloponezu je blaga, pitoma, vlažna. Sve buja, sve je mirisno i bogato. Volim ovu primorsku klimu, jer su zime relativno tople, mada kišovite, ali to mi ne smeta. Volim neobuzdane kiše, grmljavinu i sumorno nebo. To vreme me inspiriše, smiruje, odmara. Većina meseci su jako sunčana. Leta su veoma topla i nemilosrdna, sa velikim procentom vlage, pa se onda  teško podnose. Srećom, more je blizu, pa se vrućina lakše podnosi. Ono što najviše volim u vezi sa našom klimom je činjenica da usred zime možeš šetati bez kape, šala, rukavica, uvek je temperatura podnošljiva i aktivnosti nam se ne ograničavaju samo na kuću. Najviše volim da mi ne bude previše toplo niti previše hladno. Po  meni, idealna temperatura je negde između 20-23 stepeni, sviđa mi se kada je sunčano, ali samo maaaaaaaalo svežuckavo. Sunčan dan me inspiriše na pokret i promene, tada sam najaktivnija i raspoložena. Hmmm, "moje" godišnje doba? Mislim da ga nemam. Volim sva godišnja doba, osim možda leta. Ne volim velike vrućine, nikako ih ne podnosim. Ja sam "letnje" dete, rođena krajem jula, a ipak tokom leta žudim za zimom. Najinspirativnije doba godine su mi jesen i proleće. Tada su boje i mirisi najbogatiji. Rekla bih da je tada priroda u svakom smislu najdarežljivija prema nama. Zahvalna sam na tome što živim u mestu sa prijatnom klimom. Kao što sam rekla već puno puta, ovo sunce i ovo more su me zauvek promenili. 

2 comments:

  1. Nekada sam tako žarko želela da se odselim na more, da tamo započnemo život moj muž i ja, ali...danas baš i nisam sigurna u tu ideju. Volim leto i sve u vezi njega, ali - samo kada sam pored vode. A opet, s druge strane, volim i duboki sneg, ušuškane zimske dane uz čaj i knjige. Proleće i jesen su mi godišnja doba koja najviše iščekujem i kojima se najviše radujem. Možda jesen ima malu prednost, priznajem; zbog bogatstva boja, mirisa, ukusa - obilja koje nam poklanja naša bogata srpska zemlja. Ne znam kako bih se privikla na područja gde nikada ne pada sneg, gde je uvek leto ili gde je uvek zima...Teško. Zato uživam u četiri godišnja doba, dok još traju...

    ReplyDelete
  2. Mnogo ti zavidim na letima i blizini mora! Ja do Italije - to more mi je nablize vozim pet sati. A i to u onom ivicnom delu, kvalitet nula u odnosu na otvoreni deo Sredozemlja, ali mog muza ces pre naterati u Finsku nego u Grcku! A ja Grcku prosto obozavam , ostrva posebno. Inace ovde u DE klima je predivna, zagadjenost su smanjili na najnizi moguci nivo pa su godisnja doba upravo onakva kakva treba da budu. Leta su topla do 26-7, kad imamo srece zadesi nas tropski talas do 35, noci su hladne i nema sanse da spavas bez cebeta. Najveca temeratura je u pet posle podne. Zivimo pored jezera i bazena pa ih leti ekploatisemo svaki dan vise puta. Jeseni su sarene, predivne svuda mirisu bundeve, grozdje, sljive, jabuke, kruske... Bog je bas ovde bio darezljiv. Ali zime, ova jos i nije strasna, prosla je bila ko na Artiku. Okite jelke pocetkom novembra i ceo grad, prave svaki dan kolacice i smisljaju zabave samo da im sto pre prodje zimski period, sa prvim toplim zracima sunca u aprilu maju skidaju se i izlaze na najblize livade kako bi upili malo energije. Ja ovde uzivam sva godisnja doba, mada leto je uvek bilo najomiljenije :-)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails