Friday 22 April 2016

Prustov upitnik

U kasnom 19.veku u Engleskoj je postala popularna jedna vrsta leksikona, takozvana "knjiga priznanja". Ona je sadržala niz ličnih pitanja na koje je čitalac trebalo da odgovori, a koja su davala uvid u njegov istinski karakter. Davne 1890. godine, ovaj upitnik dospeo je u Prustove ruke, koji je tada još uvek bio tinejdžer. Taj upitnik zapravo je viktorijanska verzija modernih testova ličnosti, a gotovo tri decenije verovalo se da su njegovi odgovori izgubljeni.

Međutim, originalni rukopis pronađen je 1924. godine, dve godine nakon smrti čuvenog Francuza, a prodat je na aukciji 2003. za oko 150.000 evra, prenosi portal "Openculture.com".

Danas je "Prustov upitnik" već legendaran i poslužio je kao inspiracija voditeljima i novinarima širom sveta. Prvi je praksu postavljanja Prustovih pitanja gostima uveo francuski voditelj Bernard Pivot, pa su tako poznate zvezde, mislioci i politički lideri u njegovim emisijama bili "ogoljeni". Upitnik je i sastavni deo popularnog magazina "Vanity fair".  (Izvor )

Nisam veliki mislilac i sigurno nisam poznata ličnost, ali sam toliko umorna, neispavana i neraspoložena, da sam osetila veliku potrebu da uradim nešto zabavno, opušteno, neobavezno, nešto što će me odmoriti, nešto što će ovaj moj običan petak učiniti makar malo drugačijim, nešto što ne uključuje previše razmišljanja niti truda, nešto što nema veze sa TV-om , nešto što ne uključuje izlazak iz kuće za koji nemam ni trunčice snage, nešto što će mi pomoći da sredim misli, da se usresredim, nešto što će vam pomoći da me bolje upoznate. Ko zna...možda i vi rešite da učinite isto. Iskreno, danas sam sličan post videla na jednom od mojih omiljenih blogova, pa reših i ja malo da imitiram ženu koja me svakodnevo inspiriše. Kako originalno!



Kako zamišljaš savršenu sreću? Ispunjen i kreativan život, dom pun dece, bašta, životinje, negde na selu, u prirodi.

Koji je tvoj najveći strah? Da će se nešto desiti mojoj deci ili mužu.

Koja te tvoja lična osobina najviše nervira? Kratak fitilj.

Šta te najviše nervira kod drugih? Kada neko misli da sve zna. I ne mogu da se nosim sa ljudima koji previše pričaju.

Sa kojom osobom možeš najviše da se poistovetiš? Sa roditeljima,  sa mojom decom.

Koja je tvoja najveća ekstravagantnost? Pun frižider.

Kako bi opisala tvoje trenutno stanje uma? U pokušaju da pronađe odgovore.

Koje su osobine precenjene? Požrtvovanost, okrutna iskrenost i lepota.

U kojim prilikama lažeš? Onda kada mogu izbeći sukob.

Šta ti se ne dopada u tvom fizičkom izgledu? Volela bih da imam tamniju kožu.

Koju osobu prezireš? Nikoga određeno. 

Koje osobine ceniš kod muškarca? Odlučnost, dobrotu, snalažljivost i smisao za humor.

Koju osobinu ceniš kod žena? Doslednost, izdržljivost i dobro srce.

Koje izraze ili fraze prečesto koristiš?  "brate", " whatever", "whaaaaaat?" (zbog previše gledanja američkih serija i filmova).

Ko ili šta je ljubav tvog života? Moja porodica.

Kada i gde si bila najsrećnija? Imala sam 13 godina. Velike ljubavi, veliki snovi, veliko društvo, bezbrižnost, muzika i mnogo, mnogo smeha.


Koji talenat bi volela da poseduješ? Smisao za modu: sve od krojenja, šivenja, pa do oblačenja. Totalno sam "operisana"od stila.

Da možeš da promeniš jednu stvar na sebi, šta bi to bilo? Moju potrebu da izbegavam ljude.

Šta smatraš  tvojim  najvećim uspehom? To što pored svih poteškoća nikada nisam odustala od onoga što mi je najvažnije.

Da možeš da biraš, u kom obliku bi se vratila posle smrti? Ne bih htela da se vratim.

Gde bi najviše volela da živiš? Negde gde nema vrućine.

Koje je tvoje najveće blago? Život.

Šta smatraš najvećom bedom? Gladnu decu sa jedne i čitave nacije gojaznih ljudi sa druge strane.

Tvoja omiljena zanimacija? Traženje inspiracije.


Koja je tvoja osobina najizraženija? Brižnost i nervoza.

Šta najviše ceniš kod prijatelja? Cenim one koji mi ne nameću prijateljstvo kao obavezu.

Koji su tvoji omiljeni pisci? Anais Nin, Fitzgerald, Jane Austen, Sophie Dahl, B. Stanković

Sa kojom istorijskom figurom možeš da se poistovetiš? Sa kraljicom Viktorijom i Margaret Tačer.

Koji su tvoji heroji u stvarnom životu? Nemam ih, ali ima puno njih koji me inspirišu svakodnevno.

Nabroj tvoja omiljena imena? Imena moje dece, naravno.

Šta najviše mrziš? Duga i sparna leta. Ne podnosim ih. 

Za čim najviše žališ? Žalim što se nisam više borila za sebe.

Kako bi volela da umreš? Ispovedana i pričešćena.

Koja je tvoja ideja vodilja? Sutra je novi dan.













1 comment:

  1. "negde gde nema vrucine" razvukla sam osmeh do usiju na ovo
    ja trenutno vapim za vrucinom na ovih 9 stepeni...lepo ti kazes da bi se super uklopila ovde:))kiss

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails