Saturday 5 February 2011

Nedelja u slikama, ukusima, rečima i mirisima

Nedelja je iza nas- teška, hladna, kišovita, turobna, ulepljenja sirupima, ugrejana čajevima, sa tišinom razbijanom snažnim kašljem i kijanjem, zveckanjem toplomera, šmrkćali su mali, crveni nosići, neispavani smo, zabrinuti i umorni. Borba, večita borba. Ako nije bolest, onda je rvanje sa obavezama i poslom, domaćim zadacima, računima, nevaspitanim ljudima, brigama o tome šta ćemo sutra, prekosutra, sa pitanjima šta će biti za godinu dana...
Bogu hvala na lepoti oko nas, na kreativnim ljudima, na mogućnosti da se uz pomoć muzike, filma, knjiga, hrane, dobrih ljudi stalno podsećamo na umetnost življenja i na moć koju imamo u sebi da na trenutak ispunimo dušu i rasteretimo srce suvišnih briga.

~ Kada sam veoma umorna i pod velikim stresom, ja mesim, kreiram u kuhinji. Pažljivo merenje brašna, šećera, razbijanje i mućenje jaja, seckanje čokolade, rendanje kore pomorandže, sve to i više od toga me smiruje, predstavlja moju terapiju i ventil. Mirisi iz rerne, naročito oni slatki i opojni su moj način da pobedim muke i probleme. Kada kolač onako ponosno naraste i porumeni, srećna sam, mirna, opuštena. Nešto sam lepo i slatko stvorila.
Ovaj recept mi je odmah zapao za oko. Kao da mi je "poslat" odozgo, sadržao je u sebe sve ono što sam u tom trenutku želela da okusim, dodirujem i mirišem: čokolada, maslinovo ulje i....ruzmarin. Kakva neobična kombinacija, ali ljudi moji, kako je samo dobra! Našla sam svoj omiljeni kolač. To je to. Moj kolač. OK, pored onih limunastih koje obožavam.


Zeleno-sveža aroma ruzmarina sa tamnim ukusom čokolade je iznenađujuće blaga. Maslinovo ulje mu daje besprekornu i nezaboravnu notu. Ovaj kolač je neobičan, ali toliko božanstveno idealan uz dobru, crnu kafu ili neki mirisni čaj.
(fotografija i recept su nađeni na sajtu 101 cookbooks)

~ Naletela sam na ovaj citat tumarajući po internetu. Baš mi je "legao", naterao na razmišljanje i došla sam do istog zaključka kao i slatka Drew Barrymore:

"There’s something liberating about not pretending. Dare to embarrass yourself. Risk."

u malo slobodnijem prevodu:

" Postoji nešto što je veoma oslobađajuće kada se ne pretvaraš. Usudi se da se obrukaš. Reskiraj."
Zar nije sjajno? Mislim da sam se baš juče malo obrukala na času plesa. Bila sam ono što jesam, nisam se pretvarala, ali...barem su svi smejali (a i ja se sada KISELO smejem.....)

~ Dok su svi spavali jednog popodneva pod temperaturom, nakljukani lekovima pod teškim pokrivačima, ja sam iskoristila priliku da odgledam jedan film....do kraja. Hm, ne sećam se kada sam uspela to poslednji put...Anyway, ovo je divna, ljudska, topla, vesela i tužna priča o ljudskim odnosima, prijateljstvu, o ljubavi, o bolu i o tome kako se rane mogu zaceliti na najneočekivaniji način. Daje se na kanalu TV1000, ako ga "uhvatite" ne menjajte kanal. Film se zove
Grow your own.

~ Kada bih se ja pitala, engleski u školama bi se učio slušajući Bitlse,time što bi pravili čajanke i pili engleski čaj uz konverzaciju i izmotavanje sa onim uštirkanim akcentom (a, ako su deca veća gledali bi " Only fools and horses"), a francuski bi učili slušajući šansone i gledajući Amelie uz toplu čokoladu i les croissants...Jezik treba da se oseti ,da se upozna kultura i zavole njeni pripadnici. Za mene je to jedini način. Volela bih da su svi ljudi građani sveta, bukvalno i simbolično. Ovaj video klip me je oduševio, jer veoma lepo ukazuje na važnost učenja jezika i pokušaj da se on živi...Uvek, makar jednom nedeljno, napravim neku internacionalnu klopu, pričam mojoj ćerki o toj zemlji, pustimo neku pesmu na tom jeziku, glumimo, smejemo se, pretvaramo...mašta na "on" i odmah otputujete u drugu zemlju...



~ Iz moje kutije sa uzorcima izvadila sam nežni, cvetni, pudersti parfem koji miriše tako savršeno starinski (na dobar način), na neka zaboravljena vremena kada su žene nosile lepršave haljine i cveće u kosi....Quelque Fleurs by Houbigant....
Srećan vikend i lep provod!!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails