Tuesday 15 February 2011

Recept, citat i razlog za slavlje

"Dragi, imaš zadatak da na povratku kući doneseš najbolje belo vino koje nađeš!", poslala sam mu juče sms,"danas slavimo". Odgovor, uvek kratak i jasan: "OK". Posle fijaska za Dan ljubavi (ne pitajte, samo ću reći da mi zvezde nisu bile naklonjene) za koji sam uglavnom ja sama kriva, juče sam rešila da se bolje osećam i učinim sve da se iskupim za ružno proveden dan. Prezirem taj glupi sekularni praznik. Verovatno je zbog toga prošao nekako neprimetno, u nekoj žurbi, u poslovima, nervozi (sa jednim prijatnim iznenađenjem). Ako ste doneli odluku da dan provedete samosažaljevajući se, ljuteći se i tako što ćete biti nervozni i umorni, najverovatnije će te upropastiti i drugima raspoloženje. To vam sve govori.
"A, šta slavimo?", pitao je otvarajući i sipajući vino u visoke čaše, "Hoću da se iskupim za juče. Eto, zaslužio si" . Dok sam prelivala pečurke slatkom pavlakom, videla sam njegov razvučeni osmeh...nešto je pevušio...i vrteo se nestrpljivo oko šporeta.
Sve je u rešenosti, tajna je je u tome da treba jednostavno odlučiti: danas će biti drugačije. Čemu ovaj lični, romantični uvod? Well, iza svega ovoga stoji moja želja da podelim sa vama jedan recept. Gle, iznenađenja! Opet hrana!

~ Od trenutka kada sam servirala mojim ljubljenima Supremes de Volaille aux Champignons krenulo je ispuštanje čudnih zvukova; mmmmm,aaaaaa, oooooo...Naziv zvuči kranje glamurozno i très gourmet, zar ne? Bolje zvuči i teže se izgovara od Pileće grudi sa pečurkama i slatkom pavlakom. Ovo je jelo ljubavi: kremasto, svilenaksto, raskošno i meko. Nećete zažaliti....(photo Sugar & Spice by Celeste)
Supremes de Volaille aux Champignons

Izvor : Mastering the Art of French Cooking, Vol. I by Julia Child, Louisette Bertholle and Simone Beck (Knopf, 1961)

Sastojci:
4 pileće grudi isečene na veće komade
1/2 kašičice soka od limuna
1/4 kašičice soli
biber
5 kašika maslaca (nemojte slučajno da mi koristite margarin, neće biti tako lepo)
1 mladi luk ili jedan manji crni luk sitno iseckan
oko 150 grama svežih šampinjona isečenih na uzdužne komade

Za sos:
1/4 šolje kipuće vode + manje od pola goveđe ili pileće Knorr kockice
1/4 šolje suvog belog vina ili vermuta
1 šolja tečne, slatke pavlake
so i biber
2 kašike sitno seckanog, svežeg peršuna

Ja sam postupak znatno pojednostavila:

Potrebna vam je veća šerpa sa poklopcem. Zagrejte u njoj 2 kašike maslaca. Za to vreme istrljajte meso solju, biberom i stavite ga u šerpu. Brzo izmešajte tako da svako parče bude pokriveno i "umiveno" maslacem, smanjite vatru i poklopite dobro šerpu. Bez mešanja, ostavite meso da se dinsta jedno 20-ak minuta. Kada bude gotovo, izvadite ga na tanjir i ostavite na stranu. U istu šerpu dodajte 3 kašike putera i propržite luk, dodajte pečurke i dinstaj ih oko 6 minuta, dodajte supu (voda + kockica), vino i kuvajte dok tečnost ne počne da liči pomalo na sirup, neće za to trebati više od 5 minuta, dodajte slatku pavlaku i prokuvajte još jedno 2-3 minuta, dok se sos pomalo ne zgusne. Probajte i dodajte so, biber i malo soka od ceđenog limuna po želji. Ubacite meso i tečnost koje je ispustilo na tanjiru u gotovi, beli sos. Pospite seckanim peršunom i...uživajte. Ja sam služila uz običan, kuvani pirinač, ali kladim se da ide bajno uz neku testeninu.

~ Citat dana~




~ Uživajte i slavite...svaki novi dan je dovoljan razlog da se smešite~
(photo by we♥it)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails