Tuesday, 13 December 2011

Ne čekajte da vam se desi magija- stvorite je sami!

Grad je sav u svetlosti i ukrasima. Izlozi su šareni i primamljivi, iz poslastičara se širi miris grčkih krofnica, snežnih gurabija i medenjaka. Balkoni i prozori svetlucaju, trepkaju i vesele se. Sve je spremno, sem nas, ljudi. Idem ulicom i svi pričaju o istoj stvari: kriza, skupoća, smanjenje plata, psuje se vlada, Papandreu, ovaj i onaj. "Lopovi! Prevaranti! Na kolac!". Toliko negativnosti...
Ah, ta sekiracija. Od nje se ne spava, od nje se ne jede (u mom slučaju je obrnuto), a najgore od svega je to što te sprečava da uživaš u lepim stvarima.
Razmišljala sam. Ne znam ni sama koliko puta mi se desilo da trošim svoju energiju na situacije na koje ne mogu uticati i da dragoceno vreme bacim na sekiraciju kada sam umesto toga mogla provesti lepe trenutke. U većini slučajeva moja preterana briga bude uzaludna, jer se uvek stvari nekako srede, nađeš snagu, neko ti pomogne, pronađeš rešenje, a ono što mi ostaje je duboko kajanje što sam izgubila šansu da mi bude lepo. To me strašno rastuži, a najgore od svega je to što se prepustim brizi umesto da dam sve od sebe ne bi li mojoj deci stvorila nezaboravne uspomene. U suštini, stalna zabrinutost i namrgođenost prave od nas prave sebičnjake, zar ne? Jeste, život nije sladak, nikoga ne mazi, ali zar zaista to treba da nas spreči u tome da stvorimo malo praznične magije u našem domu za naše mališane, za prijatelje, za ljude koje volimo, za nas same?
Rešila sam, donela sam odluku! Uživaću u predstojećim danima!Ulepšaću život svima oko mene! Sekiraciju ostavljam za vreme posle praznika... kao moderna Skarlet O'Hara...Evo nekoliko stvari kojima želim da vas uvedem u praznično raspoloženje. Ovaj post je posvećen onima koji još uvek nisu osetili čarobnost predstojećih dana, za one koji kao i ja brinu, koji su usamljeni, možda pomalo tužni. Takođe, neka ovo bude i jedan podsetnik, inspiracija onima koji nevoljno učestvuju u pripremama,onima koji po svaku cene žele da izbegnu prazničnu gungulu, onima koji su pomalo cinični, razočarani i mrzovoljni. Bila sam jedna od takvih, ali rešila sam, odlučeno je! Umesto da brinem ja ću:

~ Ukrasiti jelku. ~



~Postaviti svetiljke na balkonu (ovo na fotki je tako slatko). ~



~ Napraviti božićne čestitke. Za baku i deku, učiteljicu, za sve one koje želimo da obradujemo. Malo lepka, ukrasnog papira, crtanja i bojenja. ~




~ Piti nešto toplo uz svetlost jelke. ~



~ Gledati lagane, praznične filmove. ~



~ Uživati u božanstvenosti Najdželi Loson sa nadom da će malo njene zlatne prašine pasti i na mene...na moj život. Uvek me inspiriše. ✔~



~ Kupovati sitnice kojima ću darovati ljude koji su mi dragi. Vidite, ja sam mišljenja da je lepše kupiti što više poklona koji nisu skupi i time iznenaditi i usrećiti što više ljudi. Najlepše od svega je to što neki od njih to i ne očekuju. Njihov izraz lica je neprocenljiv.~


~ U vreme praznika, volim da punim kuću đakonijama, da se nađu, kako za posluženje tako i za grickanje uz neku lepu knjigu ili praznični film: urme, suve smokve i šljive, ušećereni badem, medenjaci, čokoladice, pomorandže, klementine.~



~ Služiti kuvano vino. Mmmmmm, ništa ne greje kao cimetom zamirisano i zaslađeno toplo vino. Raspoloženje drastično skoči. Svaki put! Slažete se? Evo jednog recepta koji je malo drugačiji od klasičnog, ali je veoma dobar.~


1 flaša crnog vina
60 ml (4 supenih kašika) tamnog ruma

125 ml Earl Grey čaja (može i bez, no problem)

1 pomorandža isečena na četvrtine i na svakoj od njih ubosti po jedan karanfilić

2 štapića cimeta

1 zvezda anisa (do sada nisam uspela da nađem, pa uvek ovaj sastojak preskočim)

1 kašika žutog šećera (ja stavim više, po ukusu)
1 kašika meda
Staviti sve sastojke u šerpu, zagrejte ih. Čim krene da ključa, smanjiti vatru i na što tišoj vatri pustiti mešavinu da se održava toplom. Promešati ne bi li se istopio šećer. Nikako ne sme vino da vrije da ne bi ispario sav alkohol i nestala ona divna aromatičnost vina.
(iz kuvara "How to be a domestic goddess", Nigella Lawson)

Ne čekajte magiju da vam se desi. Stvorite je sami. Srećni praznici!

(photos from pinterest)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails