Tuesday 22 May 2012

Recept za Croque Madame u stilu Rachel Khoo

Posle jučerašnjeg relativno komplikovanog ručka (grčke punjene paprike) danas nisam htela da spremam nešto specijalno teško. Otvorila sam frižider i njemu je bilo: jedno petsto jaja, desetak režnjeva mesnate, dimljene slanine, malo slanog i starog kačkavalja, Dijon senfa, putera, mleka, plavog patlidžana i nekog zeleniša. Dugo sam smišljala šta ću da kuvam, dvoumila se između nekog jela od plavog patlidžana i dobre, stare kajgane. Imala sam i  dosta starog hleba koji sam morala iskoristiti. Eureka! Smućkaću Croque Madame u stilu Rachel Khoo! Croque Madame je ništa drugo do sendvič sa šunkom i jajetom u kačkavaljastom bešamel sosu. Simpatična Rachel Khoo je ovaj sendvič pretvorila u mafinse koristeći beo hleb za tost, ali vidite, s obzirom na moju lenjost, nestrpljivost i stari hleb ja sam rešila da adaptiram njen recept na moje trenutno raspoloženje i mogućnosti. Umesto sendviča (original) i mafinsa (moderna verzija klasika) ja sam rešila da prekrijem posudu samo jednim slojem hleba na koji sam nanela sve ostale sastojke iz recepta za mafinse Rachel Khoo. Rezultat je bio  i n c r o y a b l e! Dokaz za to je moj muž koji je posle svakog toplog, kremastog i ukusnog zalogaja uzvikivao: "Je t'aime! Je t'aime!". Ne, nije se obraćao meni, već onome što je bilo u tanjiru. Pa, evo recepta, brzog i lakog, podesnog za nenajavljene goste, ručak ili večeru i za dane kada vas mrzi da kuvate. Preporučujem da ignorišete kaloričnost i da se skoncentrišite na ukusnost (ta reč ne postoji, jel' tako?):

Potrebno je:

6 kriški hleba po želji (ražani, beli ili onaj za tost)
3 kašike istopljenog putera\maslaca
6 blago propržena režnja dimljene slanine (original zahteva šunku, ali meni je nekako slaninica ukusnija)
6 jaja

Za bešamel sos:
1 kašika putera\maslaca
1 kašika brašna
200 ml punomasnog mleka
1\2 kašičice Dižon (Dijon) senfa (može i neki drugi)
malo mlevenog muškatnog oraščića
30 grama nekog slanog, tvrđeg rendanog kačkavalja
so, biber

Postupak (pazi sada):

Prvo skuvaj bešamel sos. U šerpici istopi puter, dodaj brašno i promešaj dok se ne stvori neka vrsta paste. Dodaj polako toplo mleko i neprestano mešaj. Dodaj Dijon senf, muškatni oraščić. Smanji vatru i kuvaj sve dok se sos ne zgusne. Neće trebati više od par minuta. Dodaj većinu rendanog kačkavalja, ali ostavi kašiku-dve kačkavalja na stranu za posipanje. Skloni sa vatre. Posoliti i pobiberiti po ukusu.
Zagrej rernu na 180 °C.
Podmaži vatrostalnu posudu ili pleh maslacem. Odstrani pažljivo nožem koru od hleba. Istopi puter i premaži njime četkicom obe strane hleba. Naređaj hleb u posudu. Preko svakog parčeta hleba stavi po jedan režanj slanine. Izlomi pažljivo jaje preko slanine i puterastog hleba (6 jaja na 6 parčeta hleba). Svako jaje prekrij sa 2-3 kašike bešamel sosa. Posuti kačkavaljem.
Peći u rerni oko 15-ak minuta ili nešto manje ukoliko voliš da ti se žumanac razlije po tanjiru. Dodaj biber po želji i služi odmah uz jednostavnu zelenu salatu.

Prijatno!!!!
(photo Eat Little Bird i original recept Rachel Khoo "Croque Madame Muffins")

1 comment:

  1. Odmah si me podsetila na portugalsko pile:http://www.coolinarika.com/recept/portugalsko-pile/
    Oba recepta su mmmmm, prste da polizes :)))

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails