Friday 27 January 2017

Instant mešavina za američke palačinke

Živele prečice! Živele olakšice! Živela jutra sa manje stresa i brdom mekanih američkih palačinki!
Dodaš jaje, mleko i evo ih na stolu!


Moja deca obožavaju američke palačinke, naročito starija kćer. Pošto je jako vredno i odgovorno dete, puno uči, zamara se treninzima i klavirom, volim da je vikendom "iznenadim" tako što  je kada se ujutru dobro naspava često dočeka njen omiljeni doručak. Međutim, vikend nije samo za decu i muževe koji idu na posao preko nedelje, zar ne? I za mene je vikend! Pomislićete da preterujem, ali tako me često mrrrrrzi da vadim brašno, činije, šolje, merice, kašičice, da  merim, pa onda  da stavim prašak za pecivo, šećer, so, pa mešaj posebno mleko sa jajima, pa opet mešaj, i tako se napuni cela radna površina i nije mi više ni do čega. Znači baš me ponekad mrzi. Dobro, preterah ga. Palačinke su, zaboga, nije torta! Međutim, sve što želim da radim subotom ili nedeljom je da sednem i popijem kafu na miru, Nije moguće sa troje dece, verujte mi. Pa, onda zašto sebi ne bih olakšala? A, zašto ne se ne bi i male spretne ručice pozabavile doručkom umesto mene? 
Setih se da postoje oni razni instant miksevi što mogu da se kupe: za mafine, kolače, palačinke, cookies, torte, svašta može da se nađe.Mogla bih imati pri ruci jednu veliku količinu instant mešavine za američke palačinke? I to domaću!!!!





Ako ste baš fensi i ne mrzi vas, smestite  gotovu mešavinu u neku lepu, veliku, dekorativnu teglu,ukrasite je, stavite neku finu nalepnicu. Ja? Ja sam je smestila u veliku plastičnu kutiju, a nalepnica mi je ona koju deca lepe na svoje školske sveske. Ma, ko te pita?! Bitna je poenta, a poenta su divne, ukusne, mekane palačinke. Međutim, oprezno! Vodite računa o temperaturi tiganja u kome ih pečete: bitno je  da ona ne bude previše visoka, jer palačinke su gotove  kada se pojave rupice na gornjoj površini. Ukoliko je tempertura prevelika, donja površina izgori dok se ne gornjoj ne pojave rupice. Takođe, preporučujem da  koristite veću spatulu kojom ćete prevrnuti palačinke. S obzirom na to da su jako mekane (a, verujte mi, zato su taaaaako dobre), mogu se raspasti dok ih prevrćete.
Umesto preskupog kod nas javorovog sirupa, ja u šerpici rastopim iste količine maslaca i prirodnog meda, pa time prelijem palačinke.



1 šolja instant miksa + 1 šolja mleka + 1 jaje = 4-6 palačinki


Ja, naravno, dupliram količinu. I doručak je gotov!!!! Ukupno utrošeno vreme? Nekih 6 minuta.


Instant mešavina za američke palačinke

6 šolja brašna
1\4 šolje šećera
3 supene kašike praška za pecivo
2 kašičice sode bikarbone
1 kašičica soli

1. Pomešajte sve sastojke i smestite mešavinu u sud koji se dobro zatvara,

2. Za pravljenje palačinki uzmite jednu šolju miksa, pomešajte ga sa šoljom mleka i jednim jajetom. Ukoliko želite možete dodati i malo rastoljenog maslaca ili kašičicu biljnog ulja. Zagrejte tiganj koji se ne lepi, rastopite malo putera ili ulja, kada se tiganj zagreje sipajte po četvrtinu šolje mešavine. Pržite dok se ne pojave rupice na gornjoj strani, pažljivo okrenite palačinku i pržite još par trenutaka sa druge strane. Dobićete oko 4-6 palačinki.

Ovo je  idealno  za ona ludačka jutra kada morate na brzinu nečim nahraniti sebe i decu.

Želim vam lep i opuštajući vikend!!!! Uživajte!

3 comments:

  1. Slađana Marjanović27 January 2017 at 11:07

    Joj, pa ovo je predobro!!!! Citajuci tekst prvo sam pomislila da ste samo kupili mjesavinu za palacinke i istresli u posudu...ali citajuci dalje vidim ja da je to domace,,, ma sto drugo i ocekivati od Dore. Morat cu sebi spremiti ovaj tekst pa da uradim isto tako. Iako nisam pretjerani ljubitelj palacinki u koje ide prasak z pecivo, kod djece to prolazi, oni bas vole.
    Ali sto je jos dobra ideja, ali to jos nisam probala , da umucenu smjesu istresete u bocu i tako iz boce sipate u tavu, bez prljanja kasika itd... samo promuckate koji put, a moze se zavrnuti i staviti u frizider.
    Eto i od mene koja ideja.
    Al ovo pravim definitivno..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Odlična ideja! Baš volim ovu razmenu ideja i saveta!!! pozdrav!

      Delete
  2. A što ja volim kad onako u kasno popodne skuvam kafu i odjednom vidim neki mail stigao, a onda skontam da je od tebe Dora, pa uživam jedno pola sata, e to mi baš bude hygge! :-D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails