Thursday 15 November 2012

Čaj

Jedna od mojih najomiljenijih stvari na svetu je da odem (sama) u supermarket i šetam po njemu dugo obilazeži rafove i odeljke. Omiljeni su mi oni sa kafama, čajevima i frižideri sa raznoraznim sirevima i kačkavaljima. To najčešće radim onda kada namirim porodicu, muž i mlađa kćer zajedno prilegnu, starija kćer piše domaći ili je za kompjuterom, a ja se "iskradem", stavim tašnicu na rame, prošetam do najdaljeg supermarketa ( da bih više hodala naravno) i usput pogledam izloge. A, neeee, nikada ne idem u trenericama i bezvezna: lepo se obučem, popravim šminku, osvežim parfem i krenem. Ništa od toga nije zbog sujete, već zbog moje skorašnje odluke da sebi stvaram specijalne prilike na svakodnevnoj bazi. Ako mislite da odlazak do supermarketa nije specijalna prilika, onda stvarno nemate pojma. Život ti prođe čekajući na njih, a kada shvatite da ih je bilo isuviše malo kajete se što više niste uživali u naizgled banalnim stvarima, a za sve nas koje retko možemo otiži bilo gde bez  naših "malih prikolica" šetnja do supermarketa u samoći je itekako specijalna. Ma, k'o Diznilend!

Pre neki dan mi se pružila prilika da malo pobegnem, prošetam i razmislim. Nisam ni sanjala da će mi ta šetnja dovesti do predivnog "ulova" koji mi od tada pruža neizmerno zadovoljstvo: uživaciju u čaju. Čajeve pijem na svakodnevnoj bazi, ali u mestu gde živimo nemam  mnogo izbora što se njih tiče. Konkretno mislim na engleske čajeve koje pored zelenog jedino mogu piti, dok one tipa kamilice i nane ne mogu ni da smislim, na moju veliku žalost. Nije to stvar snobizma, već ukusa, a možda je to tako zato što su i moji roditelji bili obožavaoci istih, donosili ih sa svojih putovanja, često ih pili uz keks i kolače. Sećam se da sam često otvarala one prelepe limene Twinigs kutije i mirisala aromatične listove čaja, onda bih otputovala ko zna gde posmatrajući mamu kako ih nežno stavlja u čajnik i naliva vrelom vodom dok bi kuhinjom zaplovio robustan miris engleskog popodneva. Kada sam postala dovoljno "velika" dobila sam i ja priliku da ih probam: bili su mi pomalo gorki i jaki, pa sam ih zato volela piti uz nešto lepo i slatko da ublažim gorčinu. Vremenom ne bi prošao dan bez čaja, a ispijanje istog je postao ritual između mene i moje mame.Umesila bi scones, crumble ili pound cake (sve je to naučila družeći se sa Engleskinjama dok su moji roditelji živeli u Kanadi), sedele bi za stolom, pričale neobavezno, dok bi kukavica izlazila iz kućice 5 puta na švajcarskom satu na zidu trpezarije.
I tako, pri jednom takvom obilasku supermarketa ugledah na polici sa čajevima Twinings kutijicu prepunu klasičnim engleskim čajevima: English Breakfast Tea, Traditional Afternoon Tea, Earl Grey, Prince of Wales Tea i Lady Grey. Ah, bila sam u raju! Sva pet klasika na jednom mestu! Divota! Najlepši od svih mi je Lady Grey- fantastičan je, miriše na koru od limuna i pomorandže, okrepljuje, osvežava, smiruje, toliko je mirisan i bajan da mi se prosto čini da pijem neki parfem, a ne topli napitak-stvarno ne znam kako drugačije da vam ga opišem, ali ono mogu sada sa sigurnošću da tvrdim je to da sam se beznadežno zaljubila u njega.

 Kao i kod svake druge zaljubljenosti tako i kod ove me je spopala želja da saznam što više o predmetu mog obožavanja. I dok sam tako tragala, čitala, gledala, ispijala šoljice i šoljice ovog čaja sa malo mleka uz nešto mekano i džemasto (sada sam u fazi džema, pa ću i tome uskoro napisati post) naišla sam na ove prelepe ilustracije:
 Zar nisu divne? Kada je ova umetnica probala Lady Grey čaj toliko joj se dopao da je odmah dobila inspiraciju da napravi ilustraciju o njemu koja se zatim pretvorila u malu, simpatičnu brošuru o čajevima, šoljicama za čaj, čajnicima, o ritualu pripreme i serviranja čaja, čajankama. Čak je jednog dana nakupovala brdo keksa i kolača kako bi ih što verodostojnije nacrtala i uključila u ovu brošuricu. Ja sam očarana.

Ako bih nekako želela da  spojim moje dve (trenutno) omiljene stvari na svetu (pisanje bloga i ispijanje čaja)  onda bih  to učinila upotrebivši ovaj citat na koji sam slučajno naišla:
"Pisanje je posao, ali i mesto u glavi u koje pobegneš. Ono je tvoj imaginarni prijatelj sa kojim piješ svoj popodnevni čaj." (En Pačet, "Istina i lepota")
Koje su trenutno vaše dve omiljene stvari na svetu?

(fotke sa Tumblr-a i Lin Wan Illustrtion)

2 comments:

  1. Dobro si mi u jednom komentar-odgovru napisala, kao da se poznajemo jako dugo i imamo mnogo toga zajedničkog. Ovaj tvoj današnji post ide u prilog tome, a ja ću dodati samo link za marmeladu koju sam jučer pravila: http://www.cafe.ba/lifestyle/80000_Marmelada-s-jabukama-i-mandarinama.html Mislim da bi ti se mogla svidjeti, muž i ja smo oduševljeni - podsjeća nas na lijenu pitu od jabuka!

    Teško mi je izdvojiti samo dvije omiljene "stvari" ali ako izuzmemo živa bića iz mog života koja me usrećuju, onda ostaju moje velike ljubavi - knjige i hrana. I da, kupila sam knjigu "Projekat: sreća" i cijeli dan uživam uz nju i pijuckam čaj od đumbira, narandže i cimeta. ;)

    Big hug :*

    ReplyDelete
  2. Kao i uvek pronasla sam se u tekstu,narocito ovaj deo o supermarketima:)Moje omiljene stvari na svetu su kuvanje eksperimentisanje,muzika i citanje svega sto mi dodje pod ruku, casopisa,beletristike,klasika..sta god dohvatim.To umem cak i da spojim u jedno pa izgleda tako sto istovremeno trazim na youtube-u pesme i drzim knjigu na radnom stolu dok mesam sutlijas da ne zagori:))Procitala sam i u nekom ranijem tekstu za tvoju bivsu zavisnost od parfema...znam kako ti je :)Ja sam se odvikla od toga, doduse nije kod mene bilo toliko ozbiljno, sad vec godinama koristim jedan,ali sam ga letos izdala,tj nasla sam novu ljubav,za koju tvrdim da je nikada necu napustiti, slucajno smo se upoznali na free shopu u Grckoj, a to je Cartier -Baiser vole...pa probaj,fenomenalan je :)ja sam bukvalno dala zadnji evrocent za njega,ali bukvalno!Pozdrav!
    P.S. Lejla, hvala za prepruku za knjigu.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails