Sunday 12 June 2011

Nedelja u slikama, ukusima, rečima i mirisim

Zadovoljstvo i sreća neće pokucati na naša vrata, njih treba tražiti, ka njima je neophodno težiti i treba uvek imati na umu da se nalaze u malim stvarima, toliko malim da nam vrlo često promaknu. Protekle dve nedelje su prošle u kuvanju, u druženju sa familijom (mojoj neodoljivoj želji da ih hranim i da svima budem mama), šetnjama, priredbama i proslavama kraja školske godine, u haljinicama i frizuricama za male devojčice. Sitnice i krupnice koje mnogo znače:


~ Breskve, kao i kajsije treba jesti savršeno zrele. Rekla bih da je još rano za njih, nije bilo dovoljno sunčanih dana i svetla da bi se ovi plodovi grešno ušećerili. S obzirom da sam drčna i nestrpljiva, sam pogled na gajbe breskvi mami moj džep i kreće mi voda na usta pri samoj pomisli na lepljivi sok i letnju slatkoću. Naravno, breskve se lako kvare, a ako ste halapljivi kao ja, završćete sa ogromnom činijom mekanih breskvi sa kojima ne znate šta ćete. Jedno je rešenje- pojesti ih, mmmm i to kako...Obožavam ovaj jednostavni dezert. Otkrila sam ga u knjizi "Zašto se Francuskinje ne goje" od Mireille Guiliano i od tada mi je to obavezna, letnja poslastica naročito zbog toga što je pravljenje kolača i uključivanje rerne po vrućini ravno samoubistvu. Ako vam kažem da uključuje i sladoled, hoću li vam dovoljno zagolicati nepce?~

~Grilovane breskve sa ruzmarinom i cimetom~


4 čvrste i zrele breskve
1 kašika šećera (uvek stavim malo više)
1/8 kašičice mlevenog cimeta
2 kašike ulja
4 grančica ruzmarina sitno seckanog (ako nemate svežeg stavite kašičicu suvog ili možete izostaviti ovaj sastojak, mada ga svim srcem preporučujem)

Operite i obrišite breskve, prepolovite i odstranite košpice, stavite ih u posudu. Pomešajte šećer, cimet, ulje i premažite smesom polovine voća. Dodajte seckani ruzmarin. Ostavite da odstoji jedno 10 minuta. Povremeno ih okrećite da se dobro "okupaju" u slatkoj marinadi. Zagrejte tiganj za grilovanje i pecite breskve oko 3 minuta sa obe strane dok ne omekšaju, ne smeju da se raspadnu. Servirajte odmah sa sladoledom od vanile. Njami!

Ako nemate tiganj za grilovanje, upotrebite običan teflonski mada ne garantujem isti užitak. Tiganj za grilovanje je odlična investicija, veoma je praktičan i verujte mi na reč, krmenadle ispečene u njemu su sočnije i lepše nego one spremljene na skari.


~ Moj novootkriveni kulinarski uzor je Laura Calder na čijem romantičnom i filmskom životu neskriveno zavidim. Naime, Laura je napustila kancelarijski posao ne bi li se posvetila ostvarenju svog sna da postane chef. Upisala se u školu kulinarstva nakon čega je dobila posao u biznisu vina gde se i rodila njena ljubav prema francuskoj kuhinji. Upoznala je Anne Willan, čuvenu po svojim kulinarskim knjigama, nagradama i prestižnoj školi kuvanja Ecole de Cuisine La Varenne, koja ju je pozvala u Pariz da proučava francusku kuhinju i napiše knjigu. Početni dogovor je bio na 9 meseci, ali Laura je ostala u Parizu narednih 7 godina. Njen san je zaokružen napisanim kuvarima i emisiji na Food Network Canada kanalu. Ako nešto ne podnosim to su anoreksične voditeljke kulinarskih emisija i TV šefovi koji izgledaju kao da nikada ne jedu. Laura Calder je omiljena kod mnogih zbog njenog opuštenog stila, oblina koje ne krije i zdravog apetita. Hoću, hoću, HOĆU haljine koje nosi i tako fino obavijaju njene obline, želim njenu prostranu i modernu kuhinju, a ne bi mi smetalo da provedem par godina "proučavajući" francusku kuhinju sa rukama u puteru i marcipanu! Sve ostalo već imam...(smeh).~

Laura Calder 1.wmv


Aaaaaaah, ta haljina...

~ Kada smo već kod haljina, moram da se "pohvalim" da isključivo njih nosim ovih dana. Dani su ovde na jugu toliko vreli i lepljivi da lepršavost i lagodnost ove odeće najviše prija. Osećam se ženstveno i lepo. Nositi haljine, to sam ja. Ova na slici mi je zapala za oko. Ne gajim nikakve iluzije da ću je ikada imati, niti smatram da bi meni lično baš stajala, ali...pogledajte te boje, taj kroj i dezen. Ovu haljinu može nositi samo jedna strastvena i jaka žena vatrenog karaktera sa vezanom kosom na potiljku koja uzdignute glave korača ulicama Madrida u sandalama sa potpeticom i sladoledom u ruci...Košta samo 249$...pa, možda, u nekom drugom životu...~



~ Nemojte da se smejete, ali lično me je uhvatila manija za gledanje serija iz osamdesetih. Ne bilo kakvih, već onih limunadastih, raskošnih, bljutavih saga sa mnogo intriga, ljubavnih scena, drame, šampanjca, kavijara, privatnih džetova i dijaloga "iz stvarnog života"... sav taj nerealan sjaj, luksuz, opsednutost novcem i uspehom koja je bila tipična za tu dekadu, uliva u meni nostalgiju i ono što je najvažnije, opušta me. Žene su se razgolićavale sa stilom, poljubci su trajali dugo i nisu uključivali grabljenje guze. Mnogo kose, naramenica, sedefastih senki za oči, vrišteći parfemi, ogromni automobili, sve je bilo...veliko, megalomanija na vrhuncu. Sećate se serije "Bogatašica" ili "Woman of substance"? To je priča o Emi Hart, njenom trnovitom putu od siromaštva do bogatstva i uspeha. Ne, nemojte se smejati, u ono vreme bila je inspiracija mnogim ženama da postignu makar deseti deo onoga što je uspeo taj imaginarni lik Barbare Tejlor Bradford. Knjiga je bila obaveza literatura svake domaćice ili devojčice koja je sanjala sticanje bogatstva i život u raskoši. Šta želim reći? I ovoga puta mi nije cilj isticanje prestiža i novca, iskreno, sve me to zamara i strašno mi je dosadno! Međutim, želim skrenuti pažnju na to da su nekada žene težile uspehu svojim sopstvenim znojem i radom, dok sada, čini mi se, vladaju druge vrednosti i težnje- naći sponzora, udati se bogato i trošiti tuđi novac. Današnji mediji, počev od literature do televizije, uči mlade devojke da je dovoljno da budu lepe, da stave nove grudi i napumpaju usne, pa će uspeh, novac i luksuz pokucati na njihova vrata. Brine me činjenica da su talenat, diploma i znanje stavljeni u drugi, treći, deseti plan. Ma, sve to na stranu, ova serija je kao stvorena za opuštajuće subotnje popodne.~



~ Oduvek me je privlačio takozvani boho stil u modi, dizajnu, načinu života. Sasvim je drugi problem činjenica da nisam dovoljno opuštena ličnost da podržim takav stil. Volela bih da jesam i zavidim ljudima koji uspevaju u tome. Ipak, ništa od toga me ne može sprečiti da sanjam ili da makar pokušam da unesem boemske boje i nijanse u moj život. Teško je, ali vredi pokušati.~

~ Moj balkon miriše na gardenije koje su se ponosno rasvetale u slatki, opijajući miris. Kada predveće krene da pirka vetrić sa brda, ceo stan se napuni bajnim parfemom. Šaljem vam pozitivne vibracije, mirisne, bele i nežne...kao gardenija.~


(photos from pinterest)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails