Tuesday 17 April 2012

Pavlova sa jagodama

Recimo da sam strašno lenja kada su pranje sudova u pitanju, fotografisanje jela koja spremam i nameštanje kreveta, ali nikada, nikada nisam lenja kada su u pitanju mućenje, seckanje, mešanje, pečenje. Rešila sam da napravim pavlovu za drugi dan Uskrsa koju sam nameravala da ponesem kod prijatelja na roštilju. Prijatelji je nisu probali (zaboravljena je kod nas u frižideru) i već je smazana. Da, toliko je dobra i toliko želim da je ponovo napravim, možda već sutra...zbog prijatelja...naravno (namig, namig). Pa, ovako, recimo da je pavlova malo zeznuta iz razloga što se pravi od belanaca koje treba dobro umutiti, zatim ih dobro ispeći (ili bolje reći "osušiti") da bi se dobila takozvana puslica. Ako ona pukne na nekoliko mesta, nije strašno, to ne znači da poslastica nije uspela, tako da nema brige. Ukoliko kolač ne budete mogli da isečete kada za to dođe vreme, eeee, to onda znači da ste se negde prešli i da su vam propala četiri belanca i 200 grama šećera. Gre'ota. Ne bojite se, kada sam ja uspela, ja koja sam za torte izgubljeni slučaj, onda ćete i vi. Rezultat je krckast, kremast, blago kiselkast i bobičast, ali slaaaadak, tako bajno sladak da se prosto navučete na svu tu slatkoću i krckavost. Mmmm, i topi se u ustima. Mislim da je ovo moja omiljena poslastica. Za sada. Ako nemate jagode, sasvim super ide i bilo koje drugo voće koje je pomalo kiselkasto, kao na primer kivi, maline ili mešano voće. Budite kreativni. Go crazy!


Pavlova sa jagodama

Za krckavi i predivno slatki deo ti je potrebno:
4 belanaca
200 g šećera
1 supena kašika skrobnog brašna
1 kašičica sirćeta
vanila
1. Zagrej rernu na 180°C. Na masnom papiru za pečenje (onom koji se koristi za pečenje patišpanja i kolača) iscrtaj krug olovkom u prečniku od oko 18 cm koristeći tanjir ili neki manji pleh. Obloži pleh papirom.
2. Izmuti čvrsti sneg od belanaca. Dodati šećer u dozama, kašiku po kašiku i mutiti. Dodaj skrobno brašno, sirće i vanilu.
3. Nanesi sneg od belanca u označen krug i izravnaj kašikom. Neka te ne brinu nepravilnosti i nesavršenost.
4. Stavi u zagrejanu rernu i zatvori vrata. Istog trenutka smanji temperaturu na 130°C i peci 1 sat i 15 minuta.
5. Kada puslica bude pečena imaće svetlu boju i na površini će se javiti pukotine. Isključi rernu i ostavi malo vrata od rerne otvorena. Ostaviti puslicu u rerni sve dok pleh ne dostigne sobnu temperaturu tj. dok se puslica potpuno ne ohladi.
6. Kada se ohladi pažljivo je prenesi na tanjir.

Za kremasto-kiselkasti deo:

200 grama slatke pavlake
šećera u prahu po želji (ja sam dodavala sve dok mi šlag nije postao dovoljno sladak)
200 grama seckanih jagoda (pošto su moje jagode bile preterano kisele, ja sam im nakon što sam ih isekla dodala malo prah šećera i ostavila da puste svoj sok koji sam takođe iskoristila)

1. Muti slatku pavlaku sve dok ne očvrsne. Dodaj šećer i ponovo muti.
2. Nanesi umućenu pavlaku preko puslice. Naređaj jagode preko šlaga.
3. Služiti odmah, mada je meni sledećeg dana bio mnogo, mnogo ukusniji iako su jagode izgubile na izgledu.


Prijatno i uživajte!!!!

(fotke from pinterest)

2 comments:

  1. Joj, ja obožavam Pavlovu! Začas se smućka, a još brže pojede. :)

    ReplyDelete
  2. Slažem se! Divna je, brza i ukusna. Ono "brza" je kod mene uvek plus.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails