Monday 24 June 2013

Šta kupiti na odmoru u Grčkoj, a da nije klopa?

U prethodnom postu sam napravila listu stvari među kojima možete izabrati nešto da kupite i ponesete sa sobom kući. One su bile vezane za hranu i to su uglavnom pravi, čisti, 100% grčki proizvodi, karakteristični za ove prostore. Sada ću vam nabrojati sve ono u vidu suvernira ili nečeg praktičnog što mislim da vredi kupiti dok ste ovde na odmoru. Naravno, izaberite ono što vam se najviše dopada, ne morate SVE da kupite (mada bi bilo lepo, zar ne?):



1. U zavisnosti od mesta koje obiđem uvek kupim magnetić za frižider. Imam ih ne znam ni ja sama koliko  i svaki od njih me podseća ne neko lepo putovanje i obilazak prelepih mesta. Ukrasni tanjirići su takođe super.

2. Komboloi ili brojanica je ovde u Grčkoj "muška zanimacija", služi za relaksaciju neprestanim "igranjem" prstima sa perlama, za ublažavanje nervoze naročito usled prestanka pušenja, a nekima je komboloi jednostavno...amajlija. Ne treba je mešati sa brojanicom koja se koristi za molitvu. Ima brojanaca u svim bojama sa perlama napravljenim od raznog materijala, interesantne su one veoma velike koje se ovde u kućama koriste kao ukras na stočiću u dnevnoj sobi.


3. Sapuni od maslinovog ulja. Naročito su interesantni nama ženama. Mislim da su vrlo lep poklon.

4. Mati ili oko, misli se na "urokljivo oko" kojim se štiti od uroka onaj koji ga nosi time što "šalje" tj. vraća  "urokljive" vibracija onom koji ih je prvi poslao. To je paganski simbol koji je postao veoma popularan. Ima ga svuda: na privescima za ključeve, na lančićima, narukvicama, minđušama.Meni se to naročito ne dopada (paganizam mi je stran i apsolutno neprivlačan), ali kao suvenir može nekima biti zanimljivo.


5. Pravoslavne ikone. Male, velike, divne i prelepe one su karakteristične za Grčku s obzirom da je ovo pravoslavna zemlja u kojoj su one veoma poštovane i obožavane. Ne morate biti vernik da bi priznali da imaju  ogromnu umetničku vrednost.

6. Raznorazni predmeti od maslinovog drveta.

7. Ručno izrađene sandale od kože.

8. Razni keramički predmeti i grnčarija koja podseća antičku grčku, zatim tu su raznorazne replike muzejskih figura i  umetnički predmeti od bronze.




9. Ako volite haljine (ili tunike) kao ja onda morate kupiti jednu u fazonu onih koje su nekada nosile antičke lepotice. Ovde u Grčkoj viđam samo turistkinje koje ih nose, Grkinju-nikada. Ne znam zašto...meni su divne...

10. Nakit. Ko voli...

11. Stolnjaci, savlete, peškiri, držači i kecelje sa maslinovim grančicama kao motiv.
12. Kupite nešto od Korres Natural Products kozmetike. 100 % grčki proizvod koji je veoma popularan i cenjen zbog visokog kvaliteta. U izradi proizvoda se koriste prirodni sastojci, a kao primarna grupa sastojaka se koristi medicinsko lekovito bilje. Njihove proizvode možete naći u svakoj bolje opremljenoj apoteci u Grčkoj.
13. CD sa grčkom muzikom. Ona je toliko raznovrsna da svako može pronaći nešto po svom ukusu. Međutim, tu vam ne mogu mnogo pomoći, jer mi se današnja grčka muzika ni malo ne sviđa, naročito ona koja se sluša u takozvanim "buzukja" gde se ljudi zabavljaju i igraju po stolovima. To je neka moderna narodna muzika koja nije ništa nalik rembetiko i zeibekiko sa karakterističnim buzuki instrumentom. Te pesme su prepune emocije i bola, sva se ježim kada ih slušam.

Ja sam trenutno "zaljubljena" u Haris Aleksiu i njene pesme. Ova  je inače iz filma "Before Midnight" (Pre Ponoći) koji je snimljen u Grčkoj, tačnije u Mesiniji. 


Mene apsolutno asocira na leto, iako ovaj zvuk (tango) nije karakteristično grčki. Ponekad imam utisak da naši ljudi mnogo bolje poznaju grčku muziku od mene tako da izbor prepuštam vama. Tu ukus i asocijacije igraju veliku ulogu.

Ukoliko sam nešto zaboravila slobodno me podsetite!

Sreća put i želim vam da se lepo provedete! OOOOOPAAAAAA!

(fotke sa pinterest)

5 comments:

  1. Одлична пост. Нисам знала за козметику Корес, баш ћу да потражим.

    ReplyDelete
  2. Bravo majstore, kao da si mene pitala !!!
    Jedino nisam znala ni ja za kozmetiku Kores, naravno da cu da se raspitam, a sve ostalo vec imam,pohvaljujem sve sto si stavila na listu, narocito prekrasne sapune sa maslinovim uljem i magnetice koji na nasem frizideru pricaju o nasim putesestvijama !
    καλό ταξίδι !!! :)

    ReplyDelete
  3. Maja Djordjevic24 July 2014 at 17:16

    Odlicno :)

    ReplyDelete
  4. Muza? :D Dobro, moze i ostrvo, ne bunim se ;)

    ReplyDelete
  5. E, ovako, nameracila sam se da procitam sve tvoje postove, pa cu ostavljati jedan po jedan komentar kako budem citala. :) Inace si mi u favorites-ima odavno, al posto sam lencuga i lista mi je prepuna sto recepata, sto nekih tekstova za citanje, sramota me koliko je proslo.

    Prvo, komentar na pesmu.. Ovu pesmu imam! :)) Zapravo muziku. I Xaris Alexiu, ali ne bas ovaj tango. Inace, imam omiljenu grcku pesmu. To je Giorgos Dalaras "Tha pio apopse to feggari". :)

    Drugo, sto se tice kupovine.. Jao, pa ja da imam sve pare ovog sveta, ne bih znala sta sve da kupim.. Posto nisam bila u Grckoj jedno 30 godina, zamisli, ono sto mi pada na pamet je, svakako, hrana: masline, smokve, ulje, sirevi. Ne znam dal ima urmi? Al to cemo na drugom postu. ;)
    Inace imam obicaj da kupujem odredjene stvari kad odem u inostranstvo ili neki drugi grad. Najcesce je to bilo sta od nakita, kozmetike, slatkisa i odece. Od ovoga sto si ti lepo prikazala, haljina bi bila pod obevezno i neka narukvica ili ogrlica sa "okcetom". Sandale vec.. ako bi bile u fazonu rimljanki ili apostolki, pa da se vezuju oko noge. Da upotpunim sa haljinom :))
    Za vazu bih se vec bojala da je ne slomijem (posto sam smotana). Ali mi se dopada ovaj set za ulje i sirce.

    Jao, vec zelim da idem u Grcku! :)) ΕΛΛΑΣ! :D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails