Tuesday 3 June 2014

Lagani kolač sa pomorandžom i bananom

Ne gledajte ga tako. Znam da izgleda nesavršeno i tužno, nije ono krivo što  je ostalo samo u praznoj, praznicatoj  tepsiji. Oh,  jadno malo usamljeno parče kolača. Ono je jedino uspelo da preživi proždrljivi i halapljivi napad mojih sinoćnih gostiju. Nemoj biti tužno, moje usamljeno parče kolača, ja ću te spasiti samoće i tuge. Ovoga jutra ćemo usrećiti jedno drugo. Ja i ti, usred gomile neopranih tepsija, plehova, čaša i tanjira, udružimo moju zasluženu lenjost i tvoju ničim izazvanu  usamljenost.
Šala na stranu, zaista, ovo je sve što je ostalo od sinoćnog kolača koji sam napravila za Imendan moje starije kćeri  uoči praznika Svetog Cara Konstantina i carice Jelene.  Usled velike prezauzetosti i umora, potpuno sam smetnula sa uma fotografisanje divne hrane koju sam pripremila za goste. Ipak, podeliću sa vama jelovnik, a malo kasnije i neke od recepata:

~ Marinirani plavi patlidžan (ova salata je izazvala oduševljenje)
~ Grčka salata (paradajz,luk, krastavac, feta sir)
~ Salata od rotkvica, krastvca i mladog luka
~ Tzatziki
~ Trouglići-pitice sa sirom
~ Hladne "pljeskavice" od tikvica sa pavlakom i mentom
~ Klasična jagnjetina na grčki način sa krompirom, belim lukom i limunom
~ Osvežavajući i lagani kolač sa pomorandžom i bananom

Za sada evo recepta za laganicu od poslastice. Smatrala sam da posle jagnjetine i jedne tako bogate večere najlepše ide nešto osvežavajuće i ne previše slatko. Gosti su se oduševili i naravno, potražili mi recept. Sigurna sam da ste i samo do sada hiljadu puta pravili nešto slično ovome, nema nikakve filozofije, a pre svega, kod ovakvih kolača nema gde da se pogreši.

Osvežavajući kolač sa pomorandžom i bananom

Ovaj kolač je najbolje spremiti dan unapred pre služenja. Za manju Pyrex vatrostalnu činiju (možete koristiti bilo kakvu činiju ili pleh, nije potrebno da bude vatrostalno s obzirom da se kolač ne peče) dimenzija 28x28cm su vam potrebni sledeći sastojci:

 petit-beurre keks ili bilo koji drugi četvrtasti keks, ja sam imala petit-beurre sa kakaom
Za krem od vanile:
1 puding od vanile skuvan po uputstvu i zaslađen sa oko 5-6 kašika šećera
Za krem od pomorandže:
2 i po šolje sveže ceđenog soka od pomorandže
4 kašike gustina (skrobnog brašna)
4-5 kašike šećera (ili više, po želji)
1 banana sečena na tanke kolutove

Postupak:
Obložite dno činije keksom. U međuvremenu skuvajte puding prateći uputstvo. Vrući puding prelijte preko keksa. Naređajte preko pudinga još jedan sloj keksa.
U šerpi pomešajte dve čaše isceđenog soka od pomorandže sa šećerom i zagrejte smesu dok se sav šećer ne rastopi. U posebnoj činiji rastvorite gustin u preostalom soku od pomorandže (u pola šolje). Sipajte smesu soka i gustina u šerpu i prokuvajte dok se ne zgusne. Preko keksa rasporedite seckanu bananu i prelijte kremom od pomorandže. Pustite da se kolač potpuno ohladi i stavite ga u frižider. Služiti sledećeg dana.
Za veliki pleh duplirajte sastojke.

Voila!

Srećan Imendan Jelenama i Srećna Slava svima onima koji danas slave.


8 comments:

  1. Srećan Imendan tvojoj divnoj devojčici! Slatko si me nasmejala na početku posta, tvojim opeisom kolačića. Budi drug, pa podeli sa nama receptić za plavi patlidžan i jagnjetinu, a može i za ove hladne pljeske od tikvica. Curi mi voda na usta. Nestrpljivo čekam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jagnjence ide obavezno, već sutra, zajedno sa patlidžanom. Biće i pljeski! Hvala na lepim željama!

      Delete
  2. Cestitam imendan! Mnogo volim ta praznike u slavu postojanja najmilijih, po meniju gledano vi ste ga bas ortodoksno proslavili. Kolac deluje super, verovatno cu ga probati, jos unistavam jagode sa crumbleom :-) ajd daj recept za tikvice :-) :-)

    ReplyDelete
  3. Hvala od srca! Biće recepta i za tikvice, evo danas sam stavila recept za jagnjetinu. Uskoro ću i tebi ispuniti želju. POzdrav!

    ReplyDelete
  4. Srecan imendan tvojoj lepotici !
    Ja licno uvek imam problem sa kolacima u kojima je jedan od sastojaka banana, s obzirom da se uvek iznerviram zato sto se ne oseca njen ukus.... Mozda je ovo izuzetak, pa cu ga praviti, kao uglavnom sto isprobam sve tvoje recepece... A uvek mi je drago da procitam nesto tvoje, onda ti se osecam blizom... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, draguljice! Pa, ne oseća se ni ovde nešto posebno banana, jer ukus pomorandže preovladava, mada banana mu daje neki delikatni šmek. Pozdrav!

      Delete
  5. Srecan imendan Eleni!
    Ovaj kolac deluje vrlo, vrlo njami, nije sve u uzgledu :)
    Jedno pitanje: Koji gustin koristis? Mislim, kako izgleda to ovde kod nas?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, Tamara! Uzmi iz supermarketa Κορν Φλάουρ ΓΙΩΤΗΣ, košta 0.70evra. To je ovde gustin. A, za puding koriste 'Ανθος Αραβοσίτου ΓΙΩΤΗΣ, samo ga spremi po uputstvu i to je to. Original recept traži Μπισκότα MΙΡΑΝΤΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, ja sam koristila petit beurre, jer sam njih imala u kući.Pozdrav!

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails