Monday 19 September 2016

Plan obroka za celu nedelju 19\9\2016


Ove nedelje sam želela da probam nešto novo. Ustvari, mnoge od vas će se složiti da nisam izmislila toplu vodu, ali istina je da sam dugo izbegavala ovakav način planiranja obroka. Ako nešto ne volim, to su smrznuta i podgrejana hrana. Međutim, u poslednjih nekoliko meseci sam se uverila u to da su mi zamrzivač i podgrejano jelo više puta "spasili život". Kao (nekadašnja) pristalica kuvanja sveže hrane svakoga dana, teško mi je da priznam da to, iako izvodljivo, ume da bude ne samo teško, već i čisto gubljenje vremena. Shvatila sam da  vreme koje ulažem u kuvanje mogu da iskoristim radeći nešto drugo. Iako nisam zaposlena, svakodnevica sa osamnaestomesečnim aktivnim dečakom, skoro-tinejdžerkom i sedmogodišnjom devojčicom ume da bude ubitačno zamorna. Oteževajuća okolnost je ta što maleni uglavnom ruča u podne, tako da ručak mora rano da bude gotov. I tako, bukvalno imam osećaj da od ranog jutra samo kuvam, sklanjam tanjire, perem šerpe i skupljam mrvice. Taman kada ručaju, kreću sa aktivnostima, domaćim zadacima, malo prošetamo i  eto, došlo vreme za večeru. Grrrrrrr! Da poludiš!

Želela sam ovog vikenda da ispečem dva pileta i napravim lonac supe, ali onda sam videla ovo i rešila da probam.

U subotu sam otišla na pijac kupila sve što mi je potrebno za obroke, našla sam pileće grudi na sniženju i kupila kilogram mlevenog mesa. U nedelju po podne, dok je maleni dremao i muž bio na dežurtsvu počela sam sa kuvanjem.
Naseckala sam 4 paprike u različitim bojama, dva crna luka, naređala pileće grudi koje sam premazala začinom za Tacco i maslinovim uljem, a zatim stavila malo sosa od paradajza preko grudi kako bi bile sočnije,  povrće sam posolila, prelila sam ga sa malo maslinovog ulja i pekla sve zajedno u rerni nekih pola sata.







 U međuvremenu napravila sam dve vekne od mlevenog mesa. Duplirala sam sledeći  recept:

Vekna od mlevenog mesa

1\2 kg junećeg mlevenog mesa

1\2 šolje prezli

1 jaje

1 šolja mleka

1 manji crni luk sitno seckan

1 kašika Worcestershire sosa (ne mora ako nemate)

1 kašičica soli

1\2 kašičice senfa u prahu

1\4 kašačice bibera

1\2 kašičice oriagana ili 1\4 kašičice sušene žalfije

1\8 kašičice belog luka u prahu

1\2 šolje kečapa, sosa za čili ili Barbecue sosa (šta god imate pri ruci)


 Zagrej rernu na  180 stepeni C. 
Zamešajte rukom sve sastojke osim kečapa. Oblikujte veknu u plehu. Namažite je kečapom. Peći u  rerni 1 h do 1h i 15 minuta.



Kada se piletina ispekla ostavila sam je da se hladi i stavila sam vekne da se peku. Kada su se ohladile, jednu sam smestila u činiju, a drugu zamrzla za neki drugi put.



Skuvala sam šest jaja da se nađu za doručak ili kao dodatak. Sve sam smestila u činije, pa u frižider.

Da bi ostalo piletine i sutradan za večeru, ideja da se služi sa pirinčem, crnim pasuljem i kukuruzom (iz konzerve)  mi se činila kao dobra ideja. I zaista, ostalo je mesa i dodataka iako je nas petoro jelo isti ručak.
Na osnovu svega ovoga, evo plana obroka za ovu nedelju:




Ponedeljak:  Doručak: tvrdo kuvana jaja i voćni jogurt
                    
                                 Ručak: piletina sa pirinčem + crnim pasuljem + kukuruzom + feta sir
                                 Dezert: puding od vanile


  ( muž je došao kući po spakovani ručak i vratio se na dežurstvo)

                                 Užina: jabuke + grožđe

                                 Večera: vekna od mesa (sečena na tanke komade) + paradajz + krastavac



Utorak :  Doručak: prženice od bajatog hleba

                        Ručak : vekna od mesa sa krompir pireom + salata od brokolija sa limunom
                        Dezert: krema karamel

                        Užina : voće\voćni jogurtić

                        Večera: ostaci od ponedeljka i ručka


Sreda\Petak: Doručak: margarin, hleb, džem\med
                                   
                                   Ručak: posni pasulj + salata od rendane šargarepe\kupusa
                                   Dezert: voće, crna čokolada

                                   Večera: sendviči sa puterom od kikirikija + kokice

Četvrtak : Doručak: mleko , hleb + namazi (puter, Nutella)

                           Ručak: zapečena testenina sa jajima, ostacima šunke, sirevima  + sveža salata
                           Dezert: voće

                           Večera: ostaci od ručka


Vikendom uglavnom jedemo ribu (ima je sveže na pijaci).



Eto, toliko od mene za danas!!!!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails