Monday 5 December 2011

Keksići od ovsenih pahuljica (posno)

Sinoć, shvativši da nemam više mojih digestive keksića za kafu, reših da na brzinu napravim neku dostojnu zamenu. Želela sam nešto ukusno, zdravo, posno i slatko, ali bez mnogo šećera. Bila je prava prilika da probam recept za keksiće od ovsenih pahuljica, oraha i suvih šljiva iz knjige "The Kind Diet" koju je napisala Alicia Silverstone. Ustvari to je bio samo još jedan izgovor da eksperimentišem i lečim nervozu. U mojoj verziji sam izostavila orahe, umesto javorovog sirupa upotrebila sam med i koristila sam žuti šećer umesto javorovog. Sledeći put neću izostaviti orahe, jer će baš oni dati krckavost ovim keksićima. S obzirom da u recept ne ide puter, niti margarin, već suncokretovo ulje,oni su mekani i time više podsećaju na male, tanke kolačiće nego na keks. Ništa zato, veoma su ukusni, mirisni i nadasve zdravi. Moj muž koji inače mrzi ovsene pahuljice se jedva suzdržao da ih ne pojede sve sam. Šta je lepše od mirisa meda i cimeta u hladnoj, kišnoj večeri?Recept zahteva još rada na njemu.Možda je dobro pokušati deo masnoće zameniti margarinom ne bi li se postigla željena krckavost. Za sada su i ovako neodoljivi. Zlatnu trakicu sam kupila sa ciljem da keksiće ovako uvezane poklanjam dragim osobama. Danas ih poklanjam vama, doduše putem fotografije i recepta, ali od srca.


Recept za keksiće od ovsenih pahuljice adaptiran iz knjige "The Kind Diet".

Sastojci:
- 1 šolja ovsenih pahuljica
- 1 šolja brašna
- šolje žutog šećera
- 2 kašičice praška za pecivo
- 1 kašičica sode bikarbone
- ¼ kašičice soli
- šolje meda
- ½ šolje suncokretovog ulja (može i maslinovo)
- 1 kašičica ekstrakta vanile
- 1 kašičica mlevenog cimeta
- ¼ šolje seckanog sušenog voća kao što su suvo grožđe (ne seckati) ili suve

Postupak:
- Zagrejte rernu na 180°C. Obložite pleh papirom za pečenje.
- Pomešajte ovsene pahuljice, brašno, šećer, cimet, prašak za pecivo, sodu bikarbonu i so u velikoj posudi. U odvojenoj posudi pomešajte med, ulje i ekstrakt vanile. Dodajte vlažne sastojke suvim i mešajte dok se ne sjedine. Dodajte sušeno voće.
- Rukama uzmite smesu (otprilike jednu supenu kašiku) i oblikujte loptice. Ređajte ih u pripremljen preh i blago ih pritisnite ne bi li se izravnjale. Pecite 8-12 minuta dok ne porumene. Kada se ispeku i prohlade vadite ih pažljivo špatulom.

Takođe možete umesto sušenog voća upotrebiti seckanu čokoladu.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails