Tuesday 13 August 2013

Klopa

Vruće je. Strašno vruće. Vrućina me ne inspiriše. Ona me samo uspavljuje ili me pak strašno unervozi. Ja sam potpuno sigurna da su moji preci iz neke od dalekih, severnih zemalja: moje pege, bela koža, mržnja prema vrelini, vlagi i žegi su očigledni pokazatelji. Tropske ili egzotične zemlje me nikada nisu privlačile, nikada nisam poželela da odem u Indiju, Egipat, Tajland ili šta ja znam...Tunis? Mrzim vrućinu, ali mislim da sam to jedno izjavila jedno dvestašesdesetipetputa. Mrzi me da ovih dana "robijam" pored šporeta, ali činjenica da sutra počinje dvonedeljni bogoridičin post  i da nam je moj još uvek gost bratanac je dovoljni pokretač da se malo više potrudim u kuhinji. Ima i kolača, o da. On strašno voli one limunaste, kao i njegova tetka.
Inače, od sutra, kome se jede (čitaj mom bratancu) može na giros u obližnji "giradiko", a mi ćemo se baciti na tone povrća, voća i mahunarki. Pravo da vam kažem, jedva čekam, moje telo vapi za svežinom, vodom, slatkim plodovima i sokovima. 

   

Kolač sa maslinovim uljem, ruzmarinom i limunom


Ne treba vam mikser. U tome je i lepota ovoga kolača.

Potrebno vam je:

2 jaja
2/3 šolje maslinovog ulja
1/4 šolje sveže ceđenog limunovog soka
1 kašika rendane kore od limuna
1 i po kašičica svežeg ruzmarina seckanog na sitno (možete izostaviti ukoliko želite)
1/2 kašičice ekstrakta od vanile
1 šolja kisele pavlake
1 1/2 šolje šećera
3 šolje brašna
2 kašičice praška za pecivo
1/2 kašičice sode bikarbone
1/2 kašičice soli
Za preliv:
1 šolja šećera u prahi
1-2 kašike limunovog soka

Postupak: Zagrejte rernu na 180 stepeni C. Pomešajte brašno za praškom za pecivo, sodom bikarbonom i solju. U posebnu činiju žicom umutite jaja sa uljem, dodajte šećer, sok od limuna, kiselu pavlaku, vanilu, rendanu koricu od limuna i seckani ruzmarin. Mešajte jedno 2 minuta, a onda dodajte brašno i dobro promešajte. Premažite puterom i pobrašnite okruglu tepsiju ili manji kalup za kuglof. Sipajte smesu i pecite oko 45 minuta. Izvadite kolač iz rerne i ostavite ga da odstoji jedno 10 minuta. U međuvremenu pomešajte prah šećer i limunov sok da dobijete tečni preliv. Posle 10 minuta, izvadite kolač i kalupa i smestite na tanjir. Prelijte kolač prelivom i poslužiti kada se ohladi. Ide fenomenalno uz kafu i čaj. Ja sam ga napravila posle ručka i do večere ga već nije bilo.
Bratanac mi je rekao da kolač "prva liga" i da će ga napraviti svojoj devojci kada se vrati u Niš. 



Naš jučerašnji ručak: moj hleb, salata, punjene paprike sa sirom i jajima i još po nešto.


Idem da se 'ladim.

5 comments:

  1. mljaaac!
    sve tako dobro izgleda, ali hleeeeb...! hleb je jako fotogenican i - sigurna sam - ukusan :)

    ReplyDelete
  2. Sta mi se svidja onaj tanjur na kojem je kolac... Slicne ima moja baka, da mi je to negdje naci, cijeli servis...
    Nego, uzivajte, papajte, gostite se...!!! Pusek...

    ReplyDelete
  3. Imam popodne neke goste, pa spremam ovaj limunasti kolač i miriše mi cela kuća divno - jedva čekam da se prohladi i da ga probam!
    Nego, je li to neki "tradicionalni" grčki recept i ako jeste, ima li taj kolač neki poseban naziv, ili je iz tvoje kuhinje?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nije Olja grcki recepet, mislim da je univerzalan, a recept sam nasla bas pod nazivom. Uzivajte!

      Delete
    2. Hvala ;)
      Nastavak priče:
      deca došla iz škole - nisu još gladne za ručak, ali bi užinale nešto. Kolač zamirisao s vrata pa ga je u sekundi pola nestalo.
      Rezime: složile su se da im je ovo od sada omiljeni kolač i zamolile da popodnevne goste nečim drugim poslužim :D

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails