Wednesday 18 December 2013

Dan 10. Borba je najteži i najbolji način da upoznate sebe {gost na blogu}


Neki ljudi imaju sreću da se u životu malo bore, da male i velike stvari dobijaju lako, bez mnogo muke; da najvažnije životne lekcije uče iz pozitivnih primera, od svojih roditelja, bake, dede... Ja baš i nisam imala tu sreću. Život u kući alkoholičara i nije bio baš zabavan za devojčicu koja je sve morala da radi sama, koja je bila tu samo zato što se rodila, koja je sve što danas zna naučila u tišini svojih misli. Tišina u koju sam ja bila zatvorena, učena da ćutim i povlađujem svima oko sebe, dovela me je do velikih unutrašnjih borbi: borbi sa svojim strahovima, željama, molbama, snovima. Nakon što sam zbog nje dobila napad žuči, odluka je pala i započeo je rat. I pravi, onaj sa granatama koje su padale po mom gradu, ali i moj sopstveni, protiv svih nesreća koje su me pratile. Vodila sam bitku po bitku, polako, komadić po komadić želje... Ne bih sada umela proceniti koje su mi bile teže: one koje sam vodila u kući, ili one u surovom društvu. Bile su to godine mukotrpnog rada, odricanja i maštanja o boljem sutra. I - došlo je. Malo po malo, dozirano po meri shvatanja pravih vrednosti. Evo me danas, potpuno nova, srećna i zadovoljna. Budući da verujem da se sve u životu dešava s razlogom, zahvalna sam Bogu na svim iskušenjima i borbama koje mi je postavljao kao izazove. Hvala mu beskrajno što sam boreći se, naučila biti dobar čovek, dobra majka svojim anđelima i dobra supruga svom mužu. To je najbitnije. Sada mogu s ponosom reći da je borba važan deo mog života. I dalje je tu, ali današnji neprijatelji me ne mogu baš lako raniti. Čovek potpuno ojača, navikne se i svaki teži izazov budi jaču želju za pobedom.

 Borba me je naučila da pružim srećno detinjstvo svojoj deci,


borba mi je pomogla da naučim da uživam.






Borba je najteži i najbolji način da upoznate sebe.


Jelena Kovinčić je vaspitač po zanimanju, zaposlena kao organizator programa u Kulturno-obrazovnom centru u Šidu, gradu čuvenog Save Šumanovića. Ona je jedna obično-neobična žena: majka dečaka i devojčice, supruga, kuvarica, baštovanka, biciklista i blogerka. Na njenom blogu Blago mog života možete pronaći njene misli protkane neodoljivim humorom. To je mesto gde ona sa svojim čitateljima deli slatke detalje iz njenog toplog doma koji je pun mirisa i boja, a sve to u prepoznatljivom stilu razgovora sa najboljom drugaricom od koje mnogo toga možeš da naučiš. 


Uh, još jedna teška tema koja budi neke ružne uspomene, ali nećemo sada o tome. Ovde smo da istaknemo samo ono pozitivno što smo dobili i naučili iz naših borbi. Ja sam postala jača, zrelija, svesnija svojih želja i snova. Neke moje borbe su bile teške, a najteže su one koje sam vodila i koje i dalje vodim protiv same sebe. Depresija, anksioznost, nesigurnost. Bitka po bitku, molitva po molitvu, uz ljubav, samospoznaju i učenje ja sam napokon uspela. Uvek ću se boriti za moju porodicu, da je zaštitim i očuvam. Moja jedina ulaganja su ljubav i vera. To je moj zadatak, moja borba. Borba je kada staviš na stranu neke svoje želje i snove zbog dobrobiti svoje porodice. Kada se nanese neka nepravda osobama koje volim, transformišem se u Umu Thurman iz filma "Kill Bill", kako to ume da kaže moj muž. Nosim moje zamišljeno žuto odelo i naoružam se oštrim mačem. Postajem nemilosrdna, režim i napadam. Od mene tada većeg borca nećete naći (barem ja tako mislim u svojoj glavi), ali zar nisu takve sve žene koje vole svoju porodicu? Život mi je servirao bezbroj iskušenja i razloga za borbu, mnogo toga je moralo da se desi kako bih napokon koliko-toliko pronašla mir. Na tome sam posebno zahvalna. Zahvalna sam na prilici da kažem da smo se za većinu stvari ja i moj muž izborili sami, udruženi ljubavlju i verom u bolje sutra. Borba je od nas načinila "tim koji pobeđuje". Zahvalna sam na tome. Život je neprestana borba, napor, umor, ali tako mora da bude. Bez borbe čovek ne uči, ne raste, ne može da uvidi dokle njegova snaga doseže.  Najteže su one borbe koje vodim protiv nekih osećanja koje želim potpuno da pobedim, a to su: nesigurnost, negativnost, nemir. Da li primećujete da sve ove reči počinju sa "ne"? Kako je to čudno!
Toliko toga mogu napisati na ovu temu, ali malo je vremena i prostota. Ostavljam ga vama kako bi razmislili o vašim  borbama. Ni jedna vaša borba nije mala. Samo to da znate.

14 comments:

  1. Hvala neprijateljima mojim, oni su me, Bože, tjerali ka tebi :) ( ili tako nekako :))

    ReplyDelete
  2. Bilo je borbi teških i dugih, nije da se volim sjećati ih se...uglavnom su dobivene, veoma sam zahvalna Bogu što mi je dao snagu, uvijek sam se spreman boriti za svoju porodicu naravno.
    A zaključak može biti ovakav: "Ono što te ne uništi to te ojača"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jedna od mojih najomiljenijih pesama je ona od Kelly Clarkson "What doesn't kill you makes you stronger", koju cesto pustam do daske i plesem po kuci!

      Delete
  3. Iz svih mojih bojeva, vojevanja, ratovanja izvukla sam mnogo vaznih pouka, ali najvaznija je ova:

    Nikada se ne kladite protiv sebe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moja prva reakcija na tvoj komentar je bio jedno glasno: "YES!"

      Delete
  4. Ovde bi dobro dosla recenica jednog psihoterapeuta "Zivot nam nije obecao da ce nas maziti". Svasta nas tek ceka, i kada nam je vec podaren luksuz zvani zivot, treba to uvideti, ustati i videti kako da nastavis dalje. Sa novim zakljuccima, sa novim sobom!

    ReplyDelete
  5. Pozdrav za sve žene koje imaju hrabrosti započeti bilo kakvu bitku sa bilo kakvim problemom. Ne zaboravite da - nikada nije kasno :)

    ReplyDelete
  6. Iskreno, potresno i tako istinito !!! Jelena, svaka cast, drago mi je videti Vas srecnu i zadovoljnu !
    Snazna i mocna zena !
    Dorka, sta o tebi da ti kazem :) I love you and you know it !
    I da, nikada se ne kladim protiv sebe ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ti si moj idol, žena na koju se u nekim situacijama ugledam i pomislim: "kako bi to LJuda rešila?". I ja tebe volim!

      Delete
    2. :) STa reci i napisati na ovako nesto lepo... Inspirises Dorka moja, inspirises...

      Delete
  7. Svaka cast Jeleni,po svemu sudeci svi se mi borimo na neki nacin,zivot je borba...iz svega ovde napisanog,nikome nije lako svi smo mi manje vise prolazili i prolazimo,kroz probleme...ja uvek kazem,da nema problema u zivotu,ovaj zivot bi bio dosadan...Dora hvala na svemu,od tebe covek moze samo nesto da nauci...

    ReplyDelete
  8. Meni su najteze borbe sa ljudima ..Konflikti koje ne zelim, koje se trudim da izbegnem,a opet ponekad su neizbezni..Ne znam sta sam naucila osim da na kraju ipak sve dodje na svoje,i da nista nije vredno tolikog mog emotivnog angazmana..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails