Thursday 20 February 2014

Srećni četvrtak

Šta će nam magija i čarolija kada imamo sunce? Divno, blještavo sunce koje ulepšava dan i popravlja raspoloženje! Ne sećam se kada sam se poslednji put probudila tako raspoložena i orna, prosto sam hitala u susret novom danu, puna planova i želja.

~ Danas je u Grčkoj Tsiknopemdi (Τσικνοπέμπτη), "Dan mesa" iliti "Dan roštilja" koji se slavi svakog četvrtka pred Veliki Uskršnji Post u okviru  velikog Karnevala koji se održava širom Grčke.
A, kako to izgleda? Ako krenete ulicama našeg malog gradića ispred gotovo svake radnje ili lokala (naročito mesara i pečenjara) videćete raspaljene roštilje na kojim se polako peče neko sveže mesce, toči se vino i tsipuro (grčko rakija), a o mirisima da vam ne pričam.  U pozadini se čuje neko zavijanje sa radija, uz vino i meso sasvim prihvatljivo. Čak se i po školama dele suvlaki deci, eto toliko ozbiljno se shvata današnji dan.

~ Evo i jednog intervjua koji sam dala za sajt MAMIN SVET. Baš me zanima vaše mišljenje.

~ Jeste li probali Letnji kolač usred zime? Mnoge čitatljke su mi se javile rekavši mi da im se jako dopao. Ja sam ga danas ponovo napravila kako bih ga odnela kod prijatelja da se zasladimo posle roštiljanja. Kao dodatak ulupala sam (ne mnogo čvrsto) slatku pavlaku  i u nju narendala malo korice od limuna. Mnjac.

~ Juče sam kod frizerke zakazala šišanciju za sledeću nedelju. Rekla sam joj za moj plan da pustim moju kosu da izraste, onako prilično nesigurna joj se "požalila" na sede na šta je ona reagovala vrlo pozitivno, čak smatra da je to dobra ideja. Ko bi rekao!

~ Često sam impulsivna kada su moje reakcije u pitanju, ali kada su u pitanju neki potezi ili odluke, e tu umem da analiziram i odlažem stvari do besvest. Juče sam obrisala svoj facebook profil. Napokon. O tome već duže vreme razmišljam. Do sada nisam imala ni srca ni želje da to učinim, a onda sam jednostavno osetila da je došlo vreme.  Zašto? O tome ću drugi put. A, kako sam se osećala? Hmmm, osetila sam nalet sreće, slobode, uzbuđenja-sve ono što nisam očekivala. Facebook je isuviše dugo bio deo mog života, ali u suštini ničim ga nije obogatio. Svi oni koji iz nekog razloga žele da ostanu u kontaktu sa mnom to mogu činiti preko ovog bloga i moje e-mail adrese. Sada se mogu više posvetiti nekim važnim stvarima. Pisaću više o facebook-u i mojoj odluci u nekom od narednih postova.


16 comments:

  1. Ana ilic Stevanovic Anuska21 February 2014 at 03:10

    Znam kako se osecas,ja sam pauzirala godinu dana,odjednom sam se osetila lepse kad sam ukinula fb,dan je bio duzi,lepsi,kreativnost je pucala, i onda sam opet otvorila pandorinu kutiju i sve je to nestalo...anyway bitno je da znamo gde te uvek mozemo naci, ovo je i mesto gde sam te upoznala tako da nema promene, ti si bas tu gde treba, ovde si i bila najjaca,samo nastavi sa ovim tvojim inspirativnim blogom, i bice super!Nekome ko je uglavnom kod kuce, stvarno umes da ulepsas dan,sto slikom sto tekstom, sto predlogom za meni...poljubac iz Niš!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga moja Anuška, sve si lepo rekla, baš onako kako i sama mislim. Život je ovako smisaoniji i lepši. Znajući da sam sve vas divne žene upoznala baš preko bloga, osećam da ništa ne gubim odlaskom sa fejsa. Uvek vas mogu naći ovde, a ja eto, sada mogu da budem mnogo kreativnija i inspirativnija. LJubim te i hvala, hvala, hvala!!!!!!

      Delete
  2. Ja i dalje nemam fb nalog...Mislila sam da bi *kao* bilo dobro da ga otvorim zbog bloga, ali me sve nekako strah od te - buvlje pijace... Ovako sam nekako mirnija; blogeri su mnogo drugačiji od persona sa fejsa.
    Moj muž bi se jako radovao kada bi imali taj praznik mesa kod nas :) Mada, ako malo bolje razmislim, nama i 1.maj dođe kao Tsiknopemdi... :)
    Pozdrav za sunčanu Grčku iz oblačnog Srema!

    ReplyDelete
  3. Baš si prava hiperaktivka :) Pozdrav iz kišnog Zagreba i dobar provod na Tsiknopemdi. To bi voljela vidjeti.

    ReplyDelete
  4. Kupila sam visnje za Letnji kolac i napao me takav talas mucnine da nisam mogla da ih pogledam, pa ih je muz smazao brze bolje. Morace da ostane za period posle dvanaeste nedelje:-). Inervju je dobar, nama koji te pratimo nista novo, ali eto saznah da si juznjakinja kao i ja. I ako se san o sastanku ostvari eto meni prilike da nateram muza da postimo Grcku, koju ja obozavam a on bas i ne. Ili cu doleteti sama :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahahahaha, poznato mi je to sa mučninama. Ja sam imala ozgloglašeni hiperemesis gravidum tokom ove trudnoće-to je bilo najstrašnije i najgroznije iskustvo u mom životu. ČIm sam navršila 14 nedelja, mučnine su kao rukom bile odnešene, a ja sam stalno želela da jedem višnje u svim oblicima. Nadam se da ćeš uspeti da nateraš muža da posetite Grčku! Pozdrav i čuvaj se!

      Delete
  5. Ja sam ugasila profil na fb jos pre...pet godina, i jedva cekam post o razlozima tvog povlacenja iz te internet zajednice. U svakom slucaju, cestitam na pametnom potezu! To je kao kad prestanes da pusis i shvatis da odasad uvek imas para u novcaniku (da, i to "skidanje" sam prosla pre jedanaest godina), samo sto ti fb ne jede pare vec vreme tj. zivot.
    Bisous

    ReplyDelete
  6. Zaboravih i ovo, intervju je odlican!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala!!! Što se tiče facebooka-neverovatno je kako mi uopšte nedostaje, prosto ne mogu da verujem da sam ikada bila deo toga. Uskoro ću napisati post o toj temi-potpuno iskren i sirov. Nadam se da ću tako pomoći drugima da učine isto. Pozdrav i još jednom hvala!!!

      Delete
  7. Odlican intervju, zbilja se dade prepoznati da si to - ti, cak i da nekim slucajem recimo nisam znala da se tebe intrvjuiralo :).
    A cestitam ti i zbog "Facebook-a", tj. zbog odlaska s istog! Pametna odluka...

    ReplyDelete
  8. Divan intervju, tako slican tebi... A sto se tice FB-a... Pa ja ne mislim da je to odluka za cestitanje, to je naprosto tvoja odluka i ja te podrzavam u svemu sto te cini srecnom, ali ne mislim da FB treba da bude nesto od cega cemo praviti veliku stvar... Tu mi je naprosto da se povezem sa ljudima koji ne zive blizu mene i zato ga volim... Izmedju ostalog, tu sam i tebe upoznala i drago mi je zbog toga... FB koristim kad meni padne napamet i koristim ga u pametne svrhe, a da zavisim od njega, pa ne zavisim...
    Ocekujem uskoro jos jedan tvoj tekst o cokoladnim kolacima ( tim pre sto sam ja na dijeti :) ), a onda trpam jedan svoj recept koji sam pravila za vikend, za proslavu mog rodjusa... ;) Eto vidis, nisi tamo da vidis slike... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dijamantu moj, piši mi na mejl kako bih dobila tvoju adresu. Moja adresa ti je gore pod "kontakt" na blogu. Ljubac!

      Delete
  9. Ana ilic Stevanovic Anuska26 February 2014 at 02:40

    Dorice a kako da se prijavim da mi tvoji tekstovi stizu na mail?Nesto ne mogu da se snadjem :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anuška, dodala sam opciju gore desno "follow by e-mail", ukucaj tvoju adresu i krenuće da ti stižu postovi. Hvala ti što si mi skrenula pažnju na to! Ljubac najveći!

      Delete
  10. Ana ilic Stevanovic Anuska27 February 2014 at 01:01

    Ljub i tebi!Hvala ti mnogo!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails