Saturday 16 April 2011

Oble i srećne

Nakon mog drugog porođaja, s obzirom da sam puno vremena provodila u kući sa bebom, naručila sam knjige Nigelle Lawson i počela da...kuvam. Beba se i dalje budila noću, mada nikada nije plakala. Stalno sam bila umorna, neispavana, organizam je tražio nešto što će mi dati dovoljno energije da izdržim dva deteta, poslove u kući, bez ičije pomoći. Tako sam se ja bacila na mešanje putera i šećera, na reke slatke pavlake, brda čokolade. Rerna je radila kao u pekari, smenjivale su se kremenadle u pivu, limunasta piletina sa plehovima kolača, kroasana i mafinsa, a šerpe su kiptale pune bogatih supica i gulaša. Usred noći sam, kada bi završila sve poslove i kada bi deca napokon zaspala, mutila puter, brašno i jaja; pravila sunđerasti kolač sa karamelom od smećeg šećera i sladoledom preko, koji bi se topio i preplavljivao kolač kao lava. To su bili trenutci neverovatnog blagostanja- ja, Nigellini recepti, topli mirisi, neki glupi rijaliti na TV-u, moje nepce- zadovoljno i srećno. Sem energije koju su mi pružale te šećerom prezasićene đakonije, dobijala sam i ono što mi je tada bilo preko potrebno- momente uživanja u samoći, moje vreme. Iz dana u dan sam bila sve oblija, okruglija, "ljuljala sam se", nisam prestajala da dobijam komplimente (po nekim sam lepša kada sam u licu punija), a ono što je najneobičnije je to da sam bila veoma, veoma srećna. Sinulo mi je ovih dana da sam se jedino tada osećala prelepo u svojoj koži. Ponosno sam koračala ulicom, obožavajući moje obline, moja gola, puna ramena u haljini bez bratela, dugu kosu koja sam vezivala na potiljku, moj plavi bikini na plaži. Nosila sam začinjeni i senzualni Coco parfem. Govorili su da ....blistam. Na vagu mi nije padalo na pamet da stanem, nije me zanimalo. A, zašto bi? Bila sam apsolutno zadovoljna u svojoj koži.
I onda, ne znam kako, ne znam zašto,reših da moram da smršam. Svi oko mene su mršavili, bili na dijetama, žene u mojim godinama pored dece i porođaja izgledale su kao da imaju još uvek 20 godina. Postala sam ponovo isuviše samosvesna, opažala sam svoje mane,obline su postale problem. U mojoj glavi "za sve je bila kriva Nigella" i njen zarazni apetit, recepti puni kalorija i zabranjene ukusnosti. Nova misija- skinuti kilograme. Slatka pavlaka je postala retki dodatak u jelima, šećer je relativno zamenio med, umesto Lay's čipsa sa sirćetom i solju- pečeni lešnik. Ponoćne gozbe uz sladoled sa tofi prelivom i tek ispečeni kolač su zamenili rani, večernji obroci i rano spavanje.
Neću ulaziti u detalje, uspela sam u tome, ne u potpunosti, ali jesam. Gubitkom kilograma, prestala sam nositi bikini,opredelila se za jednodelni kostim i duge suknje. Žudela sam devojačkom figurom. Kakva ironija!

Suština ove priče je ta da sam ovih dana dosta razmišljala o tome kako su vrlo često lepše, šarmantnije, blistavije, prijatnije žene sa više mesa na kostima. Da pojasnim i da se tačnije izrazim- ona koja nije opsednuta kalorijama, brojem obroka, slikama i uzorima koje nam serviraju mediji, biće opuštenija, znaće da uživa u životu, a samim tim biće i prijatnije društvo. Istraživanja pokazuju da žene koje su stalno na dijeti i koje žive u večitom odricanju imaju očajan seksualni život. Iznenađujući podatak?

Moje tadašnje zadovoljstvo se ogledalo na mom licu. Osećati se dobro u svojoj koži je ključ lepote. Ona je stanje duha. Strašno se rastužim kada savršeno lepa, pametna i zanimljiva žena upada u začarani krug dijeta, gimnastike, očaja i razočarenja, postaje tužna i nesrećna. Rastužila me je i činjenica da sam nekada bila "debela i srećnija". Kakva čudna konstatacija, ali istinita. Naravno, ništa od toga nema veze sa kilažom i zaista, kada bolje razmislite suludo je misliti suprotno. Tajna je u tome što me tada jednostavno nije zanimalo šta drugi misle i šta je po nekom vladajućem kriterijumu "lepo". Dugogodišnje ispiranje mozga o tome da je mršavo telo privlačno, za rezultat ima milione devojaka i žena koje provode cele svoje živote gladujući, listajući časopise pune polugolih i mršavih modela nerealnih proporcija. Jedna takva fotografija obavezno prolazi kroz photoshop preradu, a devojka na njoj verovatno nikada u svom jadnom životu nije imala pristojan obrok. Laž, iluzija...ružnoća!


~ "Hranim se zdravo, mada jedem dovoljno za petoro zdravih ljudi." Nigella Lawson me uvek nasmeje. Postala je uzor mnogim ženama zbog svog zdravog apetita i odnosa prema hrani- nema izvinjavanja niti odricanja. Neki je nazivaju debelom i lošim uticajem. Ona se na to nasmeje, poliže svoje prste umazane čokoladom i pogleda zavodljivo u kameru. Neodoljiva.~



~ Sophie Dahl. Preferiram "nekada". Sada je senka one glamurozne žene sa vrtoglavom figurom.~


~Imam dečačko telo. Volela bih da imam više oblina, jer mislim da su lepše. Radije bih volela da imam telo J.Lo.~ Nicole Kidman

~ Želim da budem krupna, jedra, raskošna žena sa oblinama. Želim veliku guzu, ali nemam je.~ Cameron Diaz

~ Telo sa oblinama pruža mnogo interesantnih uglova.~ Wesley Ruggles

~ Negujte svoje obline- jeste da su opasne, ali nikada ne mogu proći neprimećene.~ Mae West



Nije mi namera da promovišem značaj spoljašnjeg izgleda. Ono što želim je da viđam više zadovoljnih žena, onih koje vole sebe i uživaju u svojoj koži. Volela bih da se prestane sa opsesivnim isticanjem mršavosti kao ideala lepote i zdravlja. Lepota je relativna; na osnovu čega je jedno lepo i prihvatljivo, a drugo ružno i odbačeno?
Što se mene tiče, uvek će me oblo i zdravo telo asocirati na srećnu ženu koja se ne odriče životnih zadovoljstava. Tačka. Bez diskusije. A, sada me izvinite, idem nešto da prezalogajim.

(photos by pinterest)

2 comments:

  1. Aaaaaaaaaaaaaaa super je! Stvarno je tako svi smo mi lepi kad smo zadovoljni!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails